• Linastrumpan

Bältesstol med lång rygg önskas!

Någon som vet vilken bältsesstol som har längst rygg? Min 9åring är ca 135cm lång och har nu en Izi up men den är nu för kort i ryggen. Hon får ont i axlarna av huvudstödet. Tänkte därför att lillasyster ska få överta den när hon vuxit ur sin bakåtvända stol (och ja hon är snart 6.5år så ingen hakar upp sig på att man inte ska vända för tidigt )
    Så nu önskar jag erfarenhet av långa stolar gärna smala och välstoppad sits då min tjej är smal och får ont i rumpan

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Svar på tråden Bältesstol med lång rygg önskas!
  • preeklampsi

om man är 135 cm så behöver man inte någon bältesstol, man sitter på den vanliga stolen. Vill man se bättre ut så sitt på en bälteskudde.

• Linastrumpan

Behöver o behöver. Jag vill att mina barn ska sitta säkert och hon är en tanig men lång tjej och sitter bäst i en stol därav frågan.

• Sisisisi

Jag har haft bältesstol tills den har varit urvuxen, dumt att ta bort den innan. Sen har vi fortsatt med kudde, vilket barn bör använda tills de är 10-12 år. Skulle aldrig låta ett litet barn på 135 cm åka utan kudde! Finns ju verkligen ingen anledning!

Hur som helst så har jag testat de flesta bältesstolar och britax adventure funkar längre än de flesta. Välstoppad är den dock inte... Cybex har jag inte själv testat men har hört att den är minst lika stor, mycket rejälare och mjukare.

Keep your child rear facing for as long as possible!
Svar på tråden Bältesstol med lång rygg önskas!