• Anonym (anonym)

Bisexualitet

Hej Allesammans!
    Jag undrar ifall om man är bi och man inte skulle kunna tänka sig att vara med någon av samma kön, gör det en till bi då eller är man heterosexuell?

• Svar på tråden Bisexualitet
  • Stardust88

definitionen av bisexuell är, enligt mig vara att man är sexuellt attraherad av båda könen. Sen är det skillnad på att vara bi/ homosexuell och att vara sexuellt nyfiken. Vill en person ha sex med någon av samma kön så gör inte det personen till bisexuell.

Sist men inte minst är det en själv som bestämmer vilken läggning man har, om man ens vill sätta en etikett på sig själv (något jag finner rätt onödigt) man är människa, det räcker gott å väl:)

• mackeyboy

Helt enig med Stardust88, det är skillnad på sexuell nyfikenhet d.v.s att ha som exempel kunna tänka sig ha trekant med beröring eller liknande med någon av samma kön. Bisexualitet syftar väl mer till att man känner fysisk attraktion till båda könen.

• Giovanna

En definition av ordet bisexuell är följande: Person som attraheras känslomässigt och/eller sexuellt av personer oavsett vilket kön de har. Med andra ord kan du bli kär i en person med samma könsidentitet som du själv utan att tända sexuellt på hen.

• Zuzanne

Jag delar in det hela i två huvudkategorier, nämligen sexuell och emotionell. Jag är tex heteroemotionell och heterosexuell, min sambo är heteroemotionell och bisexuell. För att förtydliga: jag attraheras endast av motsatt kön, jag får bara kärlekskänslor för motsatt kön. Min sambo får kärlekskänslor för motsatt kön, men attraheras av båda könen rent sexuellt. Så om du tänder sexuellt på båda könen skulle jag klassa dig som bisexuell, sedan skulle jag titta på den emotionella biten, tex hetero-bi-homoemotionell.

• Anonym (anonym)

För jag har det problemet att jag har vart heterosexuell hela livet och sen en dag helt plötsligt så försvann dem. Började bli påverkad av tjejer efter det. Men jag skulle aldrig kunna tänka mig att va med nån av samma kön. Nu har jag börjat blivit attraherad av samma könet men har fortfarande samma tanke. Min syrra sa till mig att jag kanske är bi men att jag bara blir tillsammans med motsatta könet men har samma kön i mina tankar. Alltså drömmer om dem.

• Anonym (R.)

Jag tycker kvinnor är väldigt vackra att se på, och i mina fantasier har jag sex med dem ibland när jag onanerar.

Men att ta steget, och vara med en kvinna sexuellt i det verkliga livet kommer nog aldrig att ske, tror jag.

• Giovanna
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-23 10:56:11 följande:

För jag har det problemet att jag har vart heterosexuell hela livet och sen en dag helt plötsligt så försvann dem. Började bli påverkad av tjejer efter det. Men jag skulle aldrig kunna tänka mig att va med nån av samma kön. Nu har jag börjat blivit attraherad av samma könet men har fortfarande samma tanke. Min syrra sa till mig att jag kanske är bi men att jag bara blir tillsammans med motsatta könet men har samma kön i mina tankar. Alltså drömmer om dem.

Jag kan förstå att du grubblar men är det viktigt för dig att kunna sätta en etikett på din sexualitet? Du är faktiskt helt okej som du är ändå. Glad Du behöver inte definiera dig som det ena eller andra, du kan bara vara DU.

Kanhända att du nån gång i framtiden kommer fram till att du vill förverkliga dina fantasier. Kanske gör du inte det. Det som är betydelsefullt är att DU trivs i dina kärleks- och sexuella relationer, vad andra tycker är mindre viktigt.
  • Anonym (anonym)
    Giovanna skrev 2015-03-23 15:29:57 följande:
    Jag kan förstå att du grubblar men är det viktigt för dig att kunna sätta en etikett på din sexualitet? Du är faktiskt helt okej som du är ändå. Glad Du behöver inte definiera dig som det ena eller andra, du kan bara vara DU.

Kanhända att du nån gång i framtiden kommer fram till att du vill förverkliga dina fantasier. Kanske gör du inte det. Det som är betydelsefullt är att DU trivs i dina kärleks- och sexuella relationer, vad andra tycker är mindre viktigt.
    Tack, behövde få höra att jag dög :) Jag tror nog att jag fick lite panik när känslorna för killar bara försvann, för kommer ihåg att jag hade en crush på en kille dagen innan det försvann, och det jag kände för killar var starka känslor så vet inte hur det kunnat åkt bort egentligen. Det var då jag började grubbla väldigt mkt men försöker att inte tänka så mkt på det. 

Du har ju rätt i att det är mitt kärleksliv och det ska kännas rätt.
  • Anonym (anonym)

Hej!
    Om man är attraherad av samma kön men inte skulle kunna tänka sig ändå att vara tillsammans med en av samma kön?

Svar på tråden Bisexualitet