• Limus

äter en hungrig bebis?

Jag börjar bli orolig. Kan bebisar ha dåliga ätardagar? Hon har ätit och kissat och bajsat idag men tar inte ersättning i samma usträckning som tidigare. Har tom gett på flaska idag bara för att få i henne men det ratar hon efter 20 ml. Äter bebisar om de är hungriga? Hon har lett och varit snackis idag oxh sovit ok så hon verkar inte missnöjd. När jag försökte gr henne mat vid 14 kräktes hon och vägrade bröstet

Hon åt lite vid 16 oxh lite vid 18???? är rätt orolig att hon inte får i sig tillräckligt. Har bara varit så här idag. Hon är 8 veckor på måndag.

Kan det vara för att det har varit ett par oroliga dagar här med hennes storebror som är väldigt syskonsvartsjuk? Hon har hort en del skrik och bråk här de senaste två dagarna. Kan hon alltså bli stressad av det här? ????

Två chamtroll, -07 och -11.
  • Svar på tråden äter en hungrig bebis?
  • Annelie 76

Ätandet går upp och ned. En dålig dag är ingen katastrof, det tar de igen senare. Är hon pigg och glad så är allt bra. Men man blir ju orolig, det har jag också blivit med min som är 4,5 månader.

• Pastella

Om hon kissar som vanligt så behöver du inte oroa dig för lite dåliga ätardagar. Hon kan ju vara lite krasslig eller bara inte sugen, så länge hon får i sig den vätskan hon behöver.

• Frontline

Vätska är viktigt...

Hur är det själv äter du likadant varje dag?
    Själv har jag dagar då jag äter väldigt dåligt för att sen nån dag senare äta som en häst.
    Antar att barn bör vara likadana i det fallet...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden äter en hungrig bebis?