• annieh897

Vad skulle ni rekommendera för barnvagn...

... till mig som har ont i rygg och leder och varken kan eller får lyfta tungt? Dvs vagnen måste vara lättmanövrerad, lätt att fälla ihop och inte för tung så att jag orkar lyfta in den i bilen.

Duovagn eller kombivagn? För- och nackdelar med dessa? Någon speciell modell som ni kan rekommendera?

• Svar på tråden Vad skulle ni rekommendera för barnvagn...
  • Fjäril kär

jag skulle faktiskt rekommendera en ren liggvagn till att börja med för att sen köpa en ren sittvagn med liggläge när barnet blir större.

varför?  jo för att både duovagnar och kombivagnar är så tunga och otympliga och klumpiga .  Smarta lösningar javisst men för dig kommer dom att väga bly. 

• Sannas Mamma

Jag har oxå problem med ryggen och får inte lyfta tungt. Jag drog en chansning och beställde en vagn via www.barnvagnar-webbutik.com.
    Dom har supermånga att välja på och man fick den levererad ända in i lägenheten inom ett par veckor. Bästa köpet jag gjort! Vagnen är kanon dessutom. Valde en Baby Merc s6 plus 3 in 1. Funkar ända från födseln tills barnet inte behöver vagn längre. Babyskydd till bilen som matchar och man kan knäppa fast i barnvagnen fick vi med oxå! Billig oxå dessutom!
    Jag rekommenderar den lätt då jag e helnöjd! :)

• Guapa

En Urban Jungle kanske kan vara något för dig? Min syster har en sån och är supernöjd. Liten och smidig, superlätt att fälla ihop. Något instabil då den bara har 3 hjul men bättre i terrängkörning än min Emma Ljunga Super Nitro då den har större däck.

• Donum

Håller med om att Urban Jungle är otroligt lätt att fälla ihop.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Rainbow Dash

Vi har också en Urban jungle (mountain buggy) och smidigare vagn blir nog svårt att hitta. Vi har dock även en lite äldre modell av Emmaljunga då jag inte vill att lilltjejen alltid ska sitta framåt så om det känns viktigt för dig är det ju bra att tänka på det också.

• Donum
    Rainbow Dash skrev 2015-03-14 07:45:22 följande:

Vi har också en Urban jungle (mountain buggy) och smidigare vagn blir nog svårt att hitta. Vi har dock även en lite äldre modell av Emmaljunga då jag inte vill att lilltjejen alltid ska sitta framåt så om det känns viktigt för dig är det ju bra att tänka på det också.

Vi har en insats som gör att barnet kan sitta bakåtvänd i urban jungle. Minns inte vad den heter men den finns som tillbehör till urban jungle.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Rainbow Dash

Åh bra. Nu är hon dock så stor att det funkar bra ändå. Vi har uj mest i bilen och som resevagn.

• aelb

Då är detta vagnen för dig helt klart! En vän till mig har en sådan och den är verkligen super lätt och smidig. Baby jogger city mini. Här kommer en länk:

babyjogger.se/produkt/city-mini/

Givetvis finns liggdel till också :)

• Linc

Jag har en sjukdom (eds) som hindrar mig precis som för dig att lyfta, vrida eller dra tungt! Vi har köpt Brio Smile. Hämtat hem den och den väger typ inget! Jag kunde lätt fälla ihop den och lyfta in den i bilen trots att jag är höggravid :D Vi köpte paketeras, vagn (ligg och sittdel ) babyskydd plus bas till bilen. Ca8000:- vi är mycket nöjda! :)

• Linc

Paketeras = paketpris

4 lufthjul

2svängbara men låsbara fram

fullt liggläge i sittdelen

• annieh897
    Linc skrev 2015-03-14 16:20:10 följande:

Jag har en sjukdom (eds) som hindrar mig precis som för dig att lyfta, vrida eller dra tungt! Vi har köpt Brio Smile. Hämtat hem den och den väger typ inget! Jag kunde lätt fälla ihop den och lyfta in den i bilen trots att jag är höggravid :D Vi köpte paketeras, vagn (ligg och sittdel ) babyskydd plus bas till bilen. Ca8000:- vi är mycket nöjda! :)

Jag har också EDS. Så jag ska definitivt kolla upp den, tack för tipset!
Svar på tråden Vad skulle ni rekommendera för barnvagn...