• Blåsippan84

mindre sparkar med andra barnet?

Är gravid i v 24, snart 25. Denna graviditet sparkas det inte lika mkt. Mest lite på kvällarna. Med förra var det livlig aktivitet och riktiga kullerbyttor. Så känner jag inte denna gång. Mammas lott att bli orolig . Men fler som märk av detta också?

• Svar på tråden mindre sparkar med andra barnet?
  • fesun

Alla barn är olika, även i magen! Vår första var inte stilla en sekund, andra bökade bara lite ibland och nu med trean är det full rulle där inne igen ;)

• viseversa

Barn är olika även i magen. Har fört fyra barn och man har märkt av personligheten redan i magen. Två av barnen var väldigt lugna i magen och två vildare. Var likadana när dom kom ut, bara dom rör sig dagligen och i samma mönster behöver du inte oroa dig. Denne bebis är säkert en lugnare sort bara.

• hisingenftw

Mitt första barn var hel vild i magen och gjorde inget annat än sparkade och stångades...

Men nu med tvåan har det vart ganska lugnt. Någon buff här och var bara. Nu i v.35 börjar det bli trångt där inne och bebisen känns mer. Men ändå inte i närheten som med nummer ett

• Blåsippan84

Skönt att höra. Har så ont på nätterna i bäckenet så jag sover dåligt och då hinner fundera en del när man ligger vaken på natten.

• BigMami

Sedan beror det också på hur moderkakan sitter Som sagt, alla är vi olika!

• aleakim

Jag har tvärtom, sonen var riktigt lugn. Knappt han sparkade alls. Men denna gång är det full fart där inne från morgon till kväll :)

W och liten i magen :)
Svar på tråden mindre sparkar med andra barnet?