Bisexuell och oaccepterad
Hej!
Det var ungefär ett år sedan nu som jag började komma till insikt om att jag är bisexuell. Först försökte jag övertala mig om att det omöjligt kunde vara så men tillslut, efter mycket grubblerier fram och tillbaka har jag helt och hållet insett och faktiskt accepterat att jag faktisk är bisexuell. Att jag kunnat erkänna det för mig själv har varit både befriande men samtidigt känner jag mig väldigt ensam.
Det är nämligen så att jag har ett förhållande med en man sedan 2 år tillbaka och han är nog den största homofoben jag träffat. För ett tag sen när jag börjat ifrågasatt min läggning frågade jag honom vad han skulle säga om jag var bi. Han sa att han skulle göra slut med mig direkt. Jag är också väldigt nära hans familj som jag ganska nyligen fick reda på är lika stora homofober som han. Enligt dem så "respekterar de homosexuella men det är något fel på dem" och massa andra fördomar.
Jag vet att många skulle säga att jag borde göra slut med honom men det är inte så enkelt. vill inte outa mig själv för mycket nu för världen är ju egentligen ganska liten men jag kan säga att jag inom en snar framtid kommer att flytta med honom utomlands för att plugga men vi kommer inte att bo tillsammans. Allt är planerat och nu hänger detta som ett svart moln över mig. Jag vill berätta för honom men jag är säker på att han skulle lämna mig. Men just nu känner jag mig fångad för att jag inte får vara den jag är. HJÄLP!!
Sorry för det långa inlägget men hoppas någon orkar läsa..