• Anonym (anonym)

privat gyn i nässjö trakten?

Jag har kollat runt lite på nätet efter någon privat gyn i Nässjö och Jönköpings län, men det verkar va total brist på privata gyn i Jönköpings län så jag undrar om någon av er vet någon bra gyn i närheten? Jag vill absolut inte gå till landstinget!

• Svar på tråden privat gyn i nässjö trakten?
  • Anonym (Jag då)

Finns flera i Jönköping. Jag går själv på Gallerians läkarmottagning.

• Anonym (anonym)

är det lång väntetid där? vi behöver göra en infertilitets utredning..

• Anonym (anonym)

gör alla privata gynekologer äggledarspolning?

• Anonym (Jag då)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-06 21:28:31 följande:
    gör alla privata gynekologer äggledarspolning?
    Nej,bara sjukhus eller IVF-kliniker. Får man lite försynt fråga varför ni inte vill göra utredning via landstinget? Det var ingen kö alls når vi gjorde vår i Värnamo. Gallerian vet jag inte hur kön är,jag har gått där i 7 år.
  • Anonym (anonym)

landstinget ska alltid hålla på och vara jobbiga och vara så korrekta med allt. Oftast är det bara surkärringar som jobbar på landstinget också. Så jag undviker helst landtinget om jag kan. Men de borde ju kunna göra äggledarspolningar på privatkliniker där de utreder barnlöshet eftersom att det är en del för att kunna få en fullständig utredning?

• Anonym (Jag då)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-07 17:49:55 följande:
    landstinget ska alltid hålla på och vara jobbiga och vara så korrekta med allt. Oftast är det bara surkärringar som jobbar på landstinget också. Så jag undviker helst landtinget om jag kan. Men de borde ju kunna göra äggledarspolningar på privatkliniker där de utreder barnlöshet eftersom att det är en del för att kunna få en fullständig utredning?
    V hade inga problem med landstinget förutom attityden då. Privata måste liksom vara trevliga för att få kunder. Spolning ingår inte automatiskt i en utredning,bara om inga andra fel hittas. Gallerian är en enda läkare,jag tror inte han spolar. Men ring och fråga både dom och andra kliniker,du har ju inget att förlora!  Glad
  • Anonym (anonym)

så om de inte hittar något fel vid blodprover och spermaprov så får man göra spolning?

• Anonym (Jag då)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-07 19:45:52 följande:
    så om de inte hittar något fel vid blodprover och spermaprov så får man göra spolning?
    Det skiljer sig också åt,på vissa ställen får man spolas också,men oftast hittas nåt fel före man ens tänker på spolning. Jag spolades när inget annat fel hittades. Fel/stopp i äggledarna är ingen vanlig orsak till infertilitet. Vanligast är fel på äl och fel på spermierna.
  • Anonym (anonym)

jag misstänker att det är mest troligt att det är äggledarna det är fel på pga tidigare infektion. Hoppas att de går med på att kolla upp det först

• Anonym (Jkpg)

I Jönköping finns också Maya-kliniken, tror de gör utredningar.

Svar på tråden privat gyn i nässjö trakten?