• Terese

vecka 30

Hej!

Vad har ni för krämpor ni som är runt vecka 30?

För att inte känna mig ensam.

Har det tufft att röra på mig. Antingen får jag sammandragningar eller ont av foglossningar.

lagom är att gå från diskbänken till köksbordet, men det går långsamt.

• Svar på tråden vecka 30
  • aleakim

Hej :)

Nu är jag bara i vecka 19 denna gången men under förra graviditeten drogs jag med falsk ischias och foglossning sista trimestern. Hängde många gånger över diskbänken och grät och svor över den där förbannade nerven. Urk.

Hoppades på bättre lycka denna gången men nu kände jag av min ischias redan i vecka tolv. Blir en lång graviditet detta tror jag :o

W och liten i magen :)
  • Smulan 89

Är visserligen i v 37 och med tredje barnet, men har inte haft några krämpor under någon av mina graviditeter förutom ont i ryggen sista månaden (mest när jag sitter i bilen), samt illamående någon/några månader i början.

• emeliienicole

Är gravid i v. 31 med mitt första barn. Har börjat få sammandragningar om jag anstränger mig mycket/går i trappor eller reser mig för fort. Har även börjat känna av bäckenet ganska mycket, när jag vaknar på natten för att gå på toa så kan jag ha väldigt svårt att gå då det värker i hela bäckenet. Ibland får jag väldigt ont i svanken (ibland kan det komma i samband med sammandragningarna), då hittar jag verkligen ingen som helst bra ställning att sova i, så då vrider jag och vänder mig ganska länge innan jag kan somna...Sen känner jag av min urinblåsa HELA TIDEN vilket är lite jobbigt då jag känner att jag behöver kissa nästan jämt..haha ja, vad ska man säga, det är härligt att vara gravid! ;)

Glädjer mig åt att det endast är 8.5 veckor kvar till beräknad förlossning vilket gör att jag har kraften att bita ihop! 

Har du stora problem? :)

• Terese

Det är att jag har sammandragningar nästan hela tiden. Och gå och handla kan jag bara drömma om.

Får inget svar på om det inte är något bra att ha det eller ej. Får det bara efter några meter. Undrar hur lugnt man ska ta då?

• Terese

Det är att jag har sammandragningar nästan hela tiden. Och gå och handla kan jag bara drömma om.

Får inget svar på om det inte är något bra att ha det eller ej. Får det bara efter några meter. Undrar hur lugnt man ska ta då?

• Tigmatropos

Gick in i vecka 30 idag och har sedan länge problem med smärtsamma sammandragningar och foglossning. På senaste har tillkommit en del ilningar, halsbränna och sömnproblem. 

• emeliienicole
    Terese skrev 2015-03-06 17:52:32 följande:

Min BM åter igen sa att när man får dessa sammandragningar så kan det också vara ett tecken på att man överansträngt kroppen, då ska man bara åka hem och lägga sig och vila. Det är ingenting farligt sålänge du inte får flera stycken under en halvtimme, om det försvinner när du vilar eller som sagt, om du får 3 st på 10 minuter :)
Svar på tråden vecka 30