• Anonym (söker jobb)

Aktivitetsrapporten hur många jobb söker ni?

Jag har blivit arbetssökande nu och jag undrar hur många jobb ni som är arbetslösa och anmälda på arbetsförmedlingen söker per månad? Jag fattar att det varierar för bransch och så men det känns så djäkla luddigt med infon jag fick från AF. När jag frågade hur många jobb man förväntas söka så säger de bara att du ska visa att du är aktiv. Hur ska jag kunna hitta en vettig nivå att lägga mig på utifrån det? Jag känner mig jättestressad över detta, har hittills sökt 5 jobb denna månaden. Har även anmält mig till några webinarier nu första månaden och har en intervju nästa vecka för ett jobb.

• Svar på tråden Aktivitetsrapporten hur många jobb söker ni?
  • Anonym (Jag)

Jag söker mellan 6-20 jobb varje månad beroende på utbudet.MEN jag rapporterar bara 3-6 jobb till arbetsförmedlingen.

• Anonym (tio)

Jag rapporterar 10 jobb varja månad, varken mer eller mindre. Skriver in alla på samma datum (den sista i månaden). Det är p g a att af sade åt mig att gå in i aktivitetsrapporten VARJE DAG och använda den som dagbok!!!! Det vägrar jag, lite intigritet vill jag ha, de ska ej se varje rörelse jag gör!!! Däremot söker jag betydligt fler jobb!

• Anonym (söker jobb)
    Anonym (Jag) skrev 2015-03-04 13:20:24 följande:

Jag söker mellan 6-20 jobb varje månad beroende på utbudet.MEN jag rapporterar bara 3-6 jobb till arbetsförmedlingen.

Tack för ditt svar varför rapporterar du inte alla jobb? Accepterar de så lite som 3-6 jobb per månad?
  • Anonym (söker jobb)
    Anonym (tio) skrev 2015-03-04 13:26:02 följande:

Jag rapporterar 10 jobb varja månad, varken mer eller mindre. Skriver in alla på samma datum (den sista i månaden). Det är p g a att af sade åt mig att gå in i aktivitetsrapporten VARJE DAG och använda den som dagbok!!!! Det vägrar jag, lite intigritet vill jag ha, de ska ej se varje rörelse jag gör!!! Däremot söker jag betydligt fler jobb!

Tack för ditt svar, då behöver jag nog inte känna mig så stressad över detta om de accepterar 10 jobb. Jag hoppas dock att jag får jobbet jag ska på intervju på i nästa vecka så att jag slipper det här eländet.
  • Anonym (inga)

Jag söker inga alls. Dock jobbar jag timmar samtidigt så jag antar att det är därför dom skiter i det.

• Anonym (Jenny83)

Jag blev arbetslös december förra året och har i januari och februari sökt 0 jobb. Har inte hittat nåt jobb att söka, jag har ingen utbildning. Har varit upptagen med min NPF-utredning så har skitit i att söka jobb. Är nu orolig att jag kommer bli fråntagen min arbetslöshetsersättning för att jag inte skrivit någonting i aktivitetsrapporterna. 

• Anonym (Dunder)

Jag söker väldigt olika, vissa gånger är det mellan 10-20 och andra bara mellan 3-6.

Ingen har sagt till mig att det är för lite, så länge man kollar och är aktiv så är det okej.

Har kunnat jobba lite som vikarie och det har jag också skrivit in i rapporten.

Det viktiga är att du är aktiv och att du skriver vad du gör.

• jenny99

Jag var arbetslös i 4 månader,jag rapporterade 3 jobb bara varje månad men sökte fler.Det var aldrig några problem,inga frågor heller.Att jag inte rapportera alla jobb hade med lathet att göra.Att söka jobb är en sak,där låg jag i ordentligt.Men rapportera alla sökta jobb kändes hur tråkigt som hellst,så därför gjorde jag det inte.Hade jag varit tvungen hade jag givetvis gjort det.

• Anonym (söker jobb)

Tack för era svar då vet jag lite mer Skrattande Känns lite lugnare nu.

Svar på tråden Aktivitetsrapporten hur många jobb söker ni?