• KillBill

Sverigedemokrat häktad misstänkt för grovt vapenbrott

Det måste vara jobbigt att leda ett parti med så många kriminella. Tydligen har denne Sverigedemokrat tagits till nåder trots att han tidigare avslöjats i med att bära en nazistisk uniformsmössa. Hur kan han ha fått fortsätta att företräda SD efter något sådant? Sverigedemokraternas nolltolerans mot extremister, rättshaverister och rasister verkar ha fallit i glömska.

www.varnamonyheter.se/artikel/126220/sd-politiker-anhallen-efter-polisrazzia

• Svar på tråden Sverigedemokrat häktad misstänkt för grovt vapenbrott
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-02-28 16:30:59 följande:
    Olika uppgifter tydligen:

www.vetlandaposten.se/artikel/126231/sd-han-ar-inte-var-medlem

"Vid partiets årsmöte för två veckor sedan kom han (Robin Natzén red. anm.) och sa att han inte tänker sitta kvar på stolen. Han har avsagt sig posten, hävdar Nissinen.

? Han är medlem, men har ju kryssat sig in på vår lista utan att vara godkänd som kandidat. Om han gått igenom registerkoll hade han blivit ombedd att inte ställa upp i valet. Därför anser jag inte att han suttit för oss i fullmäktige.

Det råder också oenighet i Sverigedemokraterna om Natzén verkligen är medlem. På riksnivå hävdar man med bestämdhet att han inte längre tillhör partiet.

? Han är inte längre medlem. Han sitter som politisk vilde i fullmäktige, säger pressekreteraren Christian Krappedal."

Nåja, den som lever får se. Hur som helst så har såna personer inte i några beslutande positioner att göra.

Pst - vatten är ett av de E-numren // Fantastisk kännedom om livsmedel...
    SD vill självklart inte kopplas ihop med en politiker som är misstänkt för grovt vapenbrott så jag tycker att det luktar damage control lång väg.

Jag hoppas att någon gräver vidare i nyheten i Värnamo nyheter. Varför dementerade exempelvis ingen från SD nyheten att Robin var välkommen tillbaka till SD?
  • dps

Jag tror inte vissa här fattar varför folk röstar på SD. Det är inte för att det finns massor av genier inom partiet, det är pga deras partiprogram samt att dom är dom enda som vill minska invandringen till rimliga nivåer.

Att kasta skit på ett parti brukar sällan leda till det man vill, just saying.

• Anghammarad
    audio skrev 2015-02-27 21:34:30 följande:

Det är bra med tydlighet ibland

Misstänkt FÖR GROVT VAPENBROTT
    Jag läser ofta formuleringar som misstänkt, förmodad, tilltänkt, tros vara/ligga bakom...

Att han är politiskt aktiv är en sekundär fråga, eller ja... beror på hur du som läsare väljer att reagera då du läser rubrikerna. DU skapar propagandan, du ger den liv och eld i brasan.

Fast nu är han ju tidigare också dömd för flera brott och dessa domar har även trätt i laga kraft
  • audio
    Anghammarad skrev 2015-03-02 13:32:52 följande:
    Fast nu är han ju tidigare också dömd för flera brott och dessa domar har även trätt i laga kraft
    Trist för honom då.
  • Sensitiveguy
    audio skrev 2015-03-02 14:35:53 följande:

Trist för honom då.

Trist för SD snarare.
  • Aqt
    KillBill skrev 2015-02-27 20:52:18 följande:

Det måste vara jobbigt att leda ett parti med så många kriminella. Tydligen har denne Sverigedemokrat tagits till nåder trots att han tidigare avslöjats i med att bära en nazistisk uniformsmössa. Hur kan han ha fått fortsätta att företräda SD efter något sådant? Sverigedemokraternas nolltolerans mot extremister, rättshaverister och rasister verkar ha fallit i glömska.

www.varnamonyheter.se/artikel/126220/sd-politiker-anhallen-efter-polisrazzia

Trist med alla dessa politiker som begår brott.

Tyvärr är alla partier dåliga på att utesluta dessa. Vänsterpartiert som har kopplingar till våldsvänstern och revolutionär kommunism, folkpartist som är pedofil och miljöpartist som mordhotat och näthatat, och även nu Sverigedemokraterna.

Men jag tycker det är dåligt att göra politiska poänger av det och bara framhäva ett parti som värre än andra. Man bör dikutera politik istället för att peka ut enstaka händelser som generella.

• KillBill
    Aqt skrev 2015-03-27 07:47:49 följande:

Tyvärr är alla partier dåliga på att utesluta dessa. Vänsterpartiert som har kopplingar till våldsvänstern och revolutionär kommunism, folkpartist som är pedofil och miljöpartist som mordhotat och näthatat, och även nu Sverigedemokraterna.

Men jag tycker det är dåligt att göra politiska poänger av det och bara framhäva ett parti som värre än andra. Man bör dikutera politik istället för att peka ut enstaka händelser som generella.

När det gäller politiker som är dömda för brott så spelar dock Sverigedemokraterna i en egen liga. Det finns inget annat parti som har så stor andel dömda politiker.
  • KillBill
    Fraams Palsing skrev 2015-03-27 07:34:55 följande:

Hej!
    Hundratals icke-Sverigedemokrater häktade för vapenbrott!

Fraams Palsing

Jag antar att du menar politiker för annars har kommentaren inget i tråden att göra.

Har dessa politiker också kontakt med grovt kriminella?

Länka gärna så att vi kan ta del av källan till ditt påstående.
  • Sensitiveguy
    Aqt skrev 2015-03-27 07:47:49 följande:

Jag visste inte att Vänsterpartiet hade kopplingar till revolutionär kommunism.

Snarare har väl Ung vänster haft kopplingar till bl a AFA.
  • Sensitiveguy
    KillBill skrev 2015-03-27 07:58:17 följande:

När det gäller politiker som är dömda för brott så spelar dock Sverigedemokraterna i en egen liga. Det finns inget annat parti som har så stor andel dömda politiker.

Detta tycks faktiskt bara sant.
Svar på tråden Sverigedemokrat häktad misstänkt för grovt vapenbrott