Rataxes skrev 2015-02-28 16:30:59 följande:
Olika uppgifter tydligen:
www.vetlandaposten.se/artikel/126231/sd-han-ar-inte-var-medlem
"Vid partiets årsmöte för två veckor sedan kom han (Robin Natzén red. anm.) och sa att han inte tänker sitta kvar på stolen. Han har avsagt sig posten, hävdar Nissinen.
? Han är medlem, men har ju kryssat sig in på vår lista utan att vara godkänd som kandidat. Om han gått igenom registerkoll hade han blivit ombedd att inte ställa upp i valet. Därför anser jag inte att han suttit för oss i fullmäktige.
Det råder också oenighet i Sverigedemokraterna om Natzén verkligen är medlem. På riksnivå hävdar man med bestämdhet att han inte längre tillhör partiet.
? Han är inte längre medlem. Han sitter som politisk vilde i fullmäktige, säger pressekreteraren Christian Krappedal."
Nåja, den som lever får se. Hur som helst så har såna personer inte i några beslutande positioner att göra.
Pst - vatten är ett av de E-numren // Fantastisk kännedom om livsmedel...
SD vill självklart inte kopplas ihop med en politiker som är misstänkt för grovt vapenbrott så jag tycker att det luktar damage control lång väg.
Jag hoppas att någon gräver vidare i nyheten i Värnamo nyheter. Varför dementerade exempelvis ingen från SD nyheten att Robin var välkommen tillbaka till SD?