• Grumpy88

Någon som har bebis med dermografism/skrivklåda?

Min lilla tjej har haft dermografism sen hon var runt 2,5 -3 månader gammal. Det blev dock inte konstaterat förrän hon var runt 6 månader, hon är nu 9 månader. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med andra föräldrar som har haft detta sedan era barn varit små eller ni som har bebisar som har detta. Hur har symptomen varit för er? Hur har era bebisar sovit om nätterna? Glada bebisar i övrigt? Har ni använt allergimedicine? Även ni som har lite äldre barn, har allergin förändrats något under åren?

• Svar på tråden Någon som har bebis med dermografism/skrivklåda?
  • Långbenopluto

Min son fick det när han var ca 18 månader, idag är han 8 år och det är nästan helt bort. han behöver inga mediciner för detta idag

Han fick aerius varje dag som hjälpte ganska bra....

• Grumpy88
    Tines skrev 2015-02-26 20:12:06 följande:

Min son fick det när han var ca 18 månader, idag är han 8 år och det är nästan helt bort. han behöver inga mediciner för detta idag

Han fick aerius varje dag som hjälpte ganska bra....

Åh vad skönt för honom! Så det kan alltså försvinna. Jag fick höra att hon kommer ha det hela livet! Hoppas att det försvinner med åren för min dotter med. Tack för svar!
  • Långbenopluto
    Grumpy88 skrev 2015-02-27 19:52:18 följande:
    Åh vad skönt för honom! Så det kan alltså försvinna. Jag fick höra att hon kommer ha det hela livet! Hoppas att det försvinner med åren för min dotter med. Tack för svar!
    Till mig sa hudläkaren att det växer oftast bort när dom får detta som barn.... och det stämde på min son iallafall
  • Naffe

Har haft detta så länge jag kan minnas. Kliade som liten, inga problem som vuxen. Försvann typ i skolåldern. Alltså, själva tillståndet finns kvar. Om jag river mig på nåt eller kliar mig, så det kan ju se lite lustigt ut, men inga problem, inga mediciner. Mina barn har inte fått det, såvitt jag vet.

Svar på tråden Någon som har bebis med dermografism/skrivklåda?