• TB1

Pergotime åter i lager, 2015

Hej och välkomna!

Nu har äntligen Pergotime kommit åter i lager hos apoteket. Välkomna alla ni som både är på ert första försök och ni som tidigare har genomgått en eller flera kurer!

Ett forum där vi tillsammans kämpar med ofrivillig barnlöshet och peppar varandra. Berätta gärna om just din historia! Vilka livsförändringar har du gjort? Vitaminer, mineraler, folsyra? Rekommendationer, tips och trix!

Berätta om ert intag med Pergotime, biverkningar, graviditet? Fick ni boka återbesök och blodprov under kuren?

Sprid kunskap och kärlek! Det är en tuff period i livet som vi går igenom.

Kramar till er alla!

/TB

• Svar på tråden Pergotime åter i lager, 2015
  • SelmaMalte

Hej!
    Jag gick till apoteket igår så fort jag såg att pergotime kommit in!
    Jag ska påbörja min första kur i slutet på denna veckan. Fick spontan mens igår, för första gången på över ett år (tror det beror på rosenrot). Jag har PCOS och min mens har alltid krånglat.
    Jag är nervös. Hoppas verkligen det funkar!

• TB1
    SelmaMalte skrev 2015-02-25 09:55:56 följande:

Hej!

Jag gick till apoteket igår så fort jag såg att pergotime kommit in!

Jag ska påbörja min första kur i slutet på denna veckan. Fick spontan mens igår, för första gången på över ett år (tror det beror på rosenrot). Jag har PCOS och min mens har alltid krånglat.

Jag är nervös. Hoppas verkligen det funkar!

Vad roligt! Jag hämtade också ut min första kur igår! Har försökt i 18 månader och sedan utredningen började (sept 2014) har jag varit tvungen att minska i BMI för att kunna få Pergotime. Igår var jag på återbesök hos gyn och äntligen nått mitt mål. Jag fick även min mens igår så ska börja på Pergotime på lördag. De kunde inte komma tillbaka i bättre tid än igår =)

Hur länge har ni försökt?

Håller tummarna för oss!
  • tsh987

Hej, 

Jag hoppar gärna in här! Är på min första Pergotimekur. Har ni fått några biverkningar? Ökar chansen att bli gravid? 

tack!

• mittilivet89

Vi försökte drygt ett år sedan efter utredning fick jag enkeldos pergotime +levaxin

Har pcos.

Första försöket nov 14 (ägglossning dag 21)

Andra föesöket december 14 (osäker ägglossning)

Tredje försöket januari 15 (dubbelkur)

Biverkningar - lite svettningar, flammig i ansiket och lite hetsigt humör.

Ingen uppföljning under behandlingarna

Plus på stickan tredje försöket är i vecka 14 nu! :)

Vul vecka 8 fick se hjärtat picka :)

Man kan inte tro att det verkligen fungerar men ge inte upp tjejer!!!

• cataliya

Hejsan bor i Malmö .. Har försökt nu i 7 månader men inget händer. Vart i Malmö kan jag få tag på pregotime

• mnu

Börjar min kur idag- andra mensdagen. Skall ta två tabletter om dagen i fem dagar. Dag 11 ska jag till läkaren igen för UL. Han skall då mäta äggen. Är de i den storleken läkaren vill ha dom så kommer han ge mig sprutan Ovitrelle också. Sedan ska han bestämma vilken dag jag och min man ska "kramas". Vi får inte ha sex innan det och min man skall inte ha kommit på sju dagar. (Tydligen så är spermier snabbast dag 7 när de väl kommer ut :) )

Ser att många har köpt Pergotime utan läkares recept. Tänk på att läsa igenom all information om dessa tabletter. Man får inte använda dom hur som helst...

Håller tummarna för oss alla

Svar på tråden Pergotime åter i lager, 2015