• Anonym (Blomma)

Främst titt er med barn VV

Hur långt är det mellan dig och den andra föräldern?

Hur ser boendet ut för barnen?

I vilken åldersgrupp tillhör ditt/dina barn? (0-2 år, 3-5 år, 6-8 år, 9-11 år osv)

Hur fungerar er relation idag? Bra samarbete, dåligt samarbete? 
    Glada och uppmuntrande för barnen? Bitter och arg? Negativ och manipulerande?

Vad anser du var en rimlig reslängd för barnen vid VV? ( 0 km - 10 mil?)

Har du en ny partner? Hur fungerar din nya partner med ditt/dina barn?

Har ditt/dina barns andra förälder en ny partner? Hur upplever du den nya partner jämtemot ditt/dina barn?

Jag vill få någon reda på min egna situation med mina barn som är 3-5 år samt 6-8 år. 

Tacksam för så korta som möjligt, sakliga och utförliga svar :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-23 23:44
    Vill även ställa frågan om barnen bor varannan vecka eller på ett annat sätt?
  • Svar på tråden Främst titt er med barn VV
  • Anonym (O)
    Anonym (Blomma) skrev 2015-02-23 23:02:25 följande:

I vilken åldersgrupp tillhör ditt/dina barn? (0-2 år, 3-5 år, 6-8 år, 9-11 år osv)

Har ditt/dina barns andra förälder en ny partner? Hur upplever du den nya partner jämtemot ditt/dina barn?

Jag vill få någon reda på min egna situation med mina barn som är 3-5 år samt 6-8 år. 

Tacksam för så korta som möjligt, sakliga och utförliga svar :)

1. Typ 200 meter.

2. Lägenheter, egna rum på båda ställena.

3. 9-11 år

4. Skilda syner på uppfostran. Känns lönlöst att försöka ha fasta regler då det blir så olika. Försöker hålla kontakten till att enbart handla om barnen, delar frustration ibland, försöker samarbeta gällande skola/läxor. Jag är mer lätt och enkel, vill att dom lär sig genom frihet och få testa på. Han är mer hård, stel och låter dom inte få göra saker själva.

5. Rimlig resväg är väl inom samma stad så dom får ha en skola och en vänkrets.

6. Har ny partner men aldrig bott ihop. Funkar ok när dom ses. Önskar han var mer involverad. Var mer en del av det hela. Nu servar jag barn, tar hand om städ/disk osv medans han sitter och glor på sin mobil och typ; ska vi ha sex? En annan uppstressad och kan jag få sitta en stund!! Upplägget funkar inte för mig.

7. Han har väl haft två nya som träffat barnen. Tror det funkat bra. Inte märkt eller hört något annat.
  • Anonym (Fia)

Ca 2,5 km

Hus med egna rum hos pappa, liten tvåa hos mig.

6-8 år

Det fungerar jättebra, vi samarbetar och fokuserar på barnen. Skulle aldrig prata illa om pappan med barnen på något sätt. Har liknande syn på uppfostran efter att ha levt ihop i ett decennium.

Så nära att det går bra för barnet att ta sig till skolan.

Ja, sen 7 månader tillbaka. Han har inte träffat barnen. Tar det lugnt med det.

Vet inte, tror det, men ingen som är presenterad för barnen.

Svar på tråden Främst titt er med barn VV