• Anonym123123

Flickvän har tagit kokain bakom min rygg

Jag och min flickvän har varit tillsammans i snart tre år. För några veckor sedan berättade hon att hon tagit kokain ca varannan månad sedan vi träffades. Detta har skett när hon varit ute med sina vänner utan mig, med ett undantag då hon gjort det när jag varit med. Jag har noll erfarenhet av kokain och det vet hon.

Hur skulle ni tänka, jag känner mig oerhört sviken och förd bakom ljuset av henne. Hon tycker att det är en bagatell, typ som att tjuvröka för varandra.

• Svar på tråden Flickvän har tagit kokain bakom min rygg
  • Anonym (F)
    Anonym (Bruk) skrev 2015-02-24 16:51:29 följande:

På vilket sätt är det inte det menar du?

Allt är inte svart eller vitt tycker jag numera när jag är 30+, saker är inte alltid enkla.

Handlar det om knark är det alltid svartvit. Knarka och du får hitta nån annan. De som accepterar att partnern knarkar har endast sig själva att skylla om de stannar kvar. Finns inget försvar för det.
  • Påven Johanna

Det hade varit en direkt deal breaker för min del, jag är inte intresserad av och har aldrig varit intresserad av att ha en relation till en människa som använder droger. 

• Michelle 341

Och?

Jag förstår inte problemet.

En gång varannan månad gör henne inte till en missbrukare och finns det inget missbruk finns det inget problem. Du hade ju inte ens märkt det om hon inte sj berättar så det är ju inget som går ut över förhållandet.

Förutom din trångsynthet och fördömande attityd.

Jag förstår om hon lämnar dig.

• Carnitas
    CarinaL26 skrev 2015-02-25 13:54:26 följande:
    Samhället i stort använder INTE droger. Att du och dina vänner gör det är en sak men det är inte extrapolerbart till svenska folket i allmänhet. Det är inte och skall inte normaliseras. Är benägen att hålla med F och Påven Johanna att det verkligen skulle vara en riktig dealbreaker.

I princip alla gör detta, dock har man normaliserat vissa droger.
    Så ingen direkt bryr sig.

• TjackFen

Kvittar väl egentligen om vem som väljer att bruka sig av droger eller inte. En person är inte mindre värd för det..Tycker själv att drogförbud är rätt dåligt så länge man kan hantera och mår bra av det man gör. :)

• Undrande12345

Använer själv inga droger utom Kaffe som vissa verkar se som en drog.

• Anonym (men sluta)
    Carnitas skrev 2015-02-26 13:41:19 följande:

I princip alla gör detta, dock har man normaliserat vissa droger.
    Så ingen direkt bryr sig.

Nej alla gör inte detta och ingen utom droganvändare normailserar droger, sluta med din drogpropaganda Carnita, Frappa eller vad nu ditt nya konto kommer heta, du är lätt att känna igen på ditt sätt att skriva

Det är bara droganvändare som inte bryr sig, samhället bryr sig, anhöriga bryr sig, vänner bryr sig, alla de som drabbas av drogberoendet direkt eller indirekt bryr sig.

En partner som använder kokain eller någon drog för den delen är knappast något som ses attraktivt av de flesta människor, är det någon man vill skaffa barn med, dela ekonomi med, ge sin tillit till?
    Nej. Men som ts också skrev (tråden blev tydligen rensad) han är för legalisering av droger så han är faktiskt inte mycket bättre själv han vill bara bestämma vilken drog det ska vara, något som anhöriga sällan får göra utan dom får istället ta allt det som droganvändandet medför vare sig det är kokain, cannabis eller alkohol
  • Anonym (men sluta)
    Michelle 341 skrev 2015-02-25 21:54:50 följande:

Och?

Jag förstår inte problemet.

En gång varannan månad gör henne inte till en missbrukare och finns det inget missbruk finns det inget problem. Du hade ju inte ens märkt det om hon inte sj berättar så det är ju inget som går ut över förhållandet.

Förutom din trångsynthet och fördömande attityd.

Jag förstår om hon lämnar dig.

Du förstår inte problemet? Nej om man bortser från lögnerna och att det faktiskt är olagligt och att det kan påverka om ens partner åker dit är ju inte så viktigt, jag behöver knappast fråga om du använder olagliga droger själv
    TjackFen skrev 2015-03-04 20:43:27 följande:

Kvittar väl egentligen om vem som väljer att bruka sig av droger eller inte. En person är inte mindre värd för det..Tycker själv att drogförbud är rätt dåligt så länge man kan hantera och mår bra av det man gör. :)

Problemet är ju att de flesta inte kan hantera det och att anhöriga och samhället får betala kostnaden både i känslor och pengar, men det viktigaste är ju att ni själva själv mår bra

Att det ens är ett problem är ju tack vare alla er som använder droger, hade det inte medförst så mycket skit för samhället och anhöriga så hade ju inte problemet funnits, om ert missbruk hade varit så ofarligt och bra och inte påverkade omgivningen så hade det ju inte varit några problem och samhället hade inte haft den syn man har på knarkare, det är ju alltså ni själva som ligger bakom den stigmatisering som man droganvändare gärna hänvisar till.
    Men ni missar helt logiken
  • Anonym (???)
    Anonym (men sluta) skrev 2015-03-13 15:59:26 följande:
    Nej alla gör inte detta och ingen utom droganvändare normailserar droger, sluta med din drogpropaganda Carnita, Frappa eller vad nu ditt nya konto kommer heta, du är lätt att känna igen på ditt sätt att skriva

Det är bara droganvändare som inte bryr sig, samhället bryr sig, anhöriga bryr sig, vänner bryr sig, alla de som drabbas av drogberoendet direkt eller indirekt bryr sig.

En partner som använder kokain eller någon drog för den delen är knappast något som ses attraktivt av de flesta människor, är det någon man vill skaffa barn med, dela ekonomi med, ge sin tillit till?
    Nej. Men som ts också skrev (tråden blev tydligen rensad) han är för legalisering av droger så han är faktiskt inte mycket bättre själv han vill bara bestämma vilken drog det ska vara, något som anhöriga sällan får göra utan dom får istället ta allt det som droganvändandet medför vare sig det är kokain, cannabis eller alkohol

Vilket skitsnack, vi använder alla droger vare sig dom kallas för kaffe(koffein) alkohol(etanol) kokain cannabis eller ja, variationer är många.
    Det är normalt för folk att använda olika substanser i olika ändamål mer än för näringskälla.

Med dom premisser du lägger fram här borde ingen av oss ha nån förhållande då alla människor är i grunden opålitliga, i och för sig sant men inte på grund av anledningar du svänger in på.

Hur menar du att du gör annat, du själv önskar att bestämma vilka droger folk använder, så länge man inte anmärker vika droger du själv stoppar i dig.

• Bengt345

Tycker inte frågan verkar handla om kokain eller inte utan om tillit till varandra. Vad berättar man för varandra i en relation..att man tar kokain. Tycker själv att det är något man pratar med varandra om.

• Dr Dörr

Trist att du inte fick vara med men hon kanske inte tyckte att kolain var någon drog för dig. Upplevelsen är olika för olika sorters personer.

Bara att gratulera att du har en flickvän som är ärlig mot dig och att hon inte hållit undan någonting allvarligt, som ett extra barn eller spelmissbruk.

Svar på tråden Flickvän har tagit kokain bakom min rygg