• Aprilia77

    Är folk dåliga på att OSA:a??

    Min son fyller sju och vi har bjudit in till kalas. Av 10 inbjudna personer har 2 personer svarat. Visserligen är sista dag att svara på söndag om tre dagar men ändå... börjar bli rädd att ingen kommer att höra av sig... Eller brukar folk vara så här sena med att svara!?

  • Svar på tråden Är folk dåliga på att OSA:a??
  • Semlan

    Tyvärr så verkar det vara så ja. När min syster gifte sig så var det inte många som hörde av sig om att de skulle komma eller inte komma. Hon fick tillslut ringa själv och höra med vissa om det verkligen stämde att de inte skulle komma då dom inte hört av sig. Men det skulle dom.
    Mycket underligt, jag hör av mig även om det inte skulle stå i inbjudan om att man måste göra det!

    Hoppas de hör av sig snart, kan tänka mig att det blir lite stressande att inte veta ifall ingen kommer dyka upp.

  • Alexi

    Jag osar direkt jag vet om jag ska gå eller inte. Förstår inte vad det är för fel på folk som inte svarar!

  • Rymdfarerska

    Jag hade kalas för min son för ett tag sedan. Samtliga inbjudna (över 10 st), utom en, svarade inom tre dagar från det att de fått inbjudan. Den som svarade senare, svarade tre dagar innan kalaset, bad om ursäkt för sent svar, men ville gärna komma på kalaset.

    Jag skrev något i stil med: "svara så snart som möjligt huruvida du kommer på kalaset, eller ej!"

    Så jag har ingen erfarenhet av att folk är dåliga på att osa. Eller ja, förutom en då. Men hon hade ett bra skäl.

  • Themis

    På vår mindre ort är det standard att man svarar om barnet INTE kommer. Så alla de som kommer svarar alltså inte. Om någon skriver OSA på en kalasinbjudan blir det stor förvirring.

    Tog lite tid att lära sig för oss som utsocknes...


    Det är många det är synd om, men inte alltid p.g.a. det de själva tror. /Themis
Svar på tråden Är folk dåliga på att OSA:a??