• JK8808

IVF Linköping, februari 2015.

Hej.

Jag och min sambo håller på med vår första och förhoppningsvis enda IVF försök. Jag har tagit gonal-f i totalt 8 dagar och orgalutran i 4 dagar. Igår tog jag den sista sprutan, otrivelle. Och imorgon är det äggplock och sedan återförening på fredag om allt går som det ska, hoppas innerligtSkrattande

Ulraljuden visar att jag har ca 15 äggblåsor i varje äggstock och de är mellan 14-20mm.

Nu börjar jag verkligen bli nervösObestämd. Någon i samma sits?

• Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.
  • Sofieh83
    Mariah1986 skrev 2015-10-24 16:49:07 följande:

Sofieh84 hur har de gått för dig ??

Hej:) om det var mig du menade, gulligt med omtanken! Tyvärr så lyckades inte vårat första försök, det fäste inte! Nu väntar jag på mens för att fortsätta nästa IVF! Nu känns det lite bättre men var väldigt jobbigt först! Man får må dåligt först men sen gäller det att kämpa och ta nya tag <3 Hur har du det? Måste snart vara dags för dig va?:) kram
  • Mariah1986

Sofieh83

De va dig jag menade :) va tråkigt att de misslyckades, hur va de nu igen har ni några i frysen eller måste ni plocka igen ? Hoppas din mens kommer snart så kanske ni har ett mirakel i magen till jul .. Jag håller verkligen tummarna !!

Jag går in i vecka 38 på söndag så det närmar sig nu så de börjar bli lite nervöst men väldigt spännande :))

Håll mig uppdaterad :)

• Sofieh83
    Mariah1986 skrev 2015-10-30 23:53:39 följande:

Sofieh83

De va dig jag menade :) va tråkigt att de misslyckades, hur va de nu igen har ni några i frysen eller måste ni plocka igen ? Hoppas din mens kommer snart så kanske ni har ett mirakel i magen till jul .. Jag håller verkligen tummarna !!

Jag går in i vecka 38 på söndag så det närmar sig nu så de börjar bli lite nervöst men väldigt spännande :))

Håll mig uppdaterad :)

Hej igen:) Tyvärr inget i frysen, hoppas på att det kommer bli många bra ägg den här gången! Startade med sprutor igår och dosen är höjd! Gulligt att du tänker på mig!

Åh så spännande för dig! Nära nu:) Det kommer säkert gå jättebra, hör av dig sen så jag vet hur det går för dig!
  • Mariah1986

Håller tummarna att de blir många ägg och att de fäster denna gången ! Håll mig gärna uppdaterad ! :)

9 dagar till bf nu så nu längtar jag som en tok :)

• JK8808

Åååh! Nu har ni fått era bebisar! Hur är bebisbubblan? ????
    Jag ska starta med ny behandling nu, har haft uppehåll hela hösten, så nu är jag på g igen ????

Hur går de för dig sofieh83? ????

• JK8808

Glömmer att man inte kan skriva emojisymboler, därav alla frågetecken :)

• yoda90

Jag har gått igenom allt som har med en utredning att göra. Inget "fel hos mig"men min sambos vänner har ett par få utgångna. Så nu äntligen har våran läkare skickat remiss tillkvinnokliniken ? (Som jag förstod han) o sedan skulle dom avgöra om allt var klart och fritt fram för Linköping för IVF...

Någon som vet hur lång tid de tar ? Från remiss skickad och så vidare

• Mariah1986

Jk8808

27 november kom våran lille pojke :) hade värkar i tre dygn innan och låg med täta värkar på förlossningen i ett dygn och va öppen tio cm i mååååånga timmar men lillen kom inte ner i förlossnings kanalen så på natten beslutades för akut kejsarsnitt och tre stycken fick dra ut han .. Så själva förlossningen va inget kul alls och de där va bara en väldigt kort version av allt som hände ..

Men ut kom han 3720 gr och 51 cm lång :) han är världens finaste och sover hela nätter sen ett par veckor tillbax ;)

Hur går de gör dig ???????

• Sofieh83
    JK8808 skrev 2016-01-15 08:27:56 följande:

Åååh! Nu har ni fått era bebisar! Hur är bebisbubblan? ????

Jag ska starta med ny behandling nu, har haft uppehåll hela hösten, så nu är jag på g igen ????

Hur går de för dig sofieh83? ????

Hej! Hur går det för dig? Jag har tyvärr misslyckats med 2 ivf försök! Haft uppehåll en månad och ska nu i Mars starta mitt 3 försök!
  • Sofieh83
    Mariah1986 skrev 2016-02-06 09:19:47 följande:

Jk8808

27 november kom våran lille pojke :) hade värkar i tre dygn innan och låg med täta värkar på förlossningen i ett dygn och va öppen tio cm i mååååånga timmar men lillen kom inte ner i förlossnings kanalen så på natten beslutades för akut kejsarsnitt och tre stycken fick dra ut han .. Så själva förlossningen va inget kul alls och de där va bara en väldigt kort version av allt som hände ..

Men ut kom han 3720 gr och 51 cm lång :) han är världens finaste och sover hela nätter sen ett par veckor tillbax ;)

Va härligt att höra att din pojke kommit:) kram
  • Emama

Hej

Hoppar in i tråden.

Jag och min sambo har just startat den korta behandlingen. Är inne på 6e dagen med Gonal o andra med Oraglutran.

Var på ultraljud igår och endast 5 äggblåsor, kändes som en nederlag. Min gyn läkare tyckte jag hade för liten dos. Har gjort två inseminstioner i höst som inte gick och la hoppet till IVF. Men håller tummarna för att det räcker med ett bra.

/Em

• Mariah1986

Eemma

Vi provade först gonal f där växte inte heller blåsorna till sig så vi fick byta ..

Men sen resulterade de i en pojke :)

Hur går de ???

• Emamaa

maria1986

Började blöda i måndags, blött lite hela tiden sedan dess och i morse tog det fart. =(

Har testdag den 23e men tog ett imorse bara för att, negativt som beräknat. Haft mensvärk sedan i söndags. Så det känns rätt kört tyvärr. Tyvärr gick inget ägg till frysen men vi har ett försök kvar så siktar in oss på det.

• Mariah1986

Emma nej va tråkigt !! Jag beklagar verkligen !! När kan ni sätta igång igen ??

Hur går det för er andra tjejer ?? Håller tummarna för er alla att ni snart får samma lycka som jag !!!

• JK8808
    Mariah1986 skrev 2016-02-06 09:19:47 följande:

Jk8808

Skönt att allt gick bra till slut och att ni mår bra :) så himla mysigt, längtar tills jag är där :)

Min senaste behandling tog sig, fick se ett hjärta slå i vecka 8 och nu är jag i vecka 11. Magisk, nu går jag på nålar :D

Är du med i ivf Sverige - gruppen på Facebook? Jag är knappt här längre efter att den gruppen skapades förra året :)
  • Mariah1986

Jk8808

Men åååååååå nu gjorde du min dag !!! Stort grattis till miraklet i magen!!!! Gud va härligt att de funkade denna gången !!!

Vilken vecka är du i nu ? Och när är du beräknad ???? Stor grattis kram !!!

• JK8808
    Mariah1986 skrev 2016-04-25 11:57:06 följande:

Jk8808

Men åååååååå nu gjorde du min dag !!! Stort grattis till miraklet i magen!!!! Gud va härligt att de funkade denna gången !!!

Vilken vecka är du i nu ? Och när är du beräknad ???? Stor grattis kram !!!

Tack :) nu är jag i vecka 15, så det går sakta men säkert framåt, beräknad 21 oktober :)
    Hur går det för er med bebis? Hur gammal är han/hon nu? :)
Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.