Finns det en möjlighet att hon känner känslor för mig?
Jag är störtkär i en kvinna. Denna kvinna är dock väldigt, väldigt osäker av sig.
Ibland känns det som om hon inte är så värst självständig av sig.
Jag känner mixade känslor, så som hon skulle ha detsamma känslor för mig som jag har för henne.
Men allt är så förvirrade. Jag vet inte var ifrån jag får dessa känslor. Kanske från att hon är så öppen med mig i princip om allt. Hon pratar väldigt mycket om sin bakgrund som är oftast mörka historier.
Men så patetisk som jag är, så vet jag inte hur jag skall gå vidare. Jag gav henne kärleksförklaring till henne. Där hon sade att hon inte var REDO ATT BINDA sig. Jag tolkade som om att hon är rädd för att binda sig för att hon inte vet hur man skall vara i ett förhållande eller visa att hon är en ''svag'' människa. Jag har varit där också. Jag kommer förut ihåg när jag var några år yngre, då jag vart lite smått intresserad i en annan kvinna, men den gav jag upp efter långa månaders tid. Då jag tyckte inte om mig själv, och skulle nog aldrig klara av att göra henne lyckligt i förhållandet, den skulle nog få en snabb avslut om det nu skulle hänt något. Jag skulle nog inte duga till för henne.
Det kanske finns en möjlighet att denna kvinna tänker likadant som jag tänkte förut med en annan kvinna.
Hon är kanske helt enkelt rädd. Liksom att inte kunna duga till och liknade sådana känslor. Men samtidigt har hon känslor för mig.
Eller är det bara mitt sinne som spelar mig ett spratt. Hon kanske inte alls gillar mig.
Jag önska bara att jag var en tankeläsare. . .
Innan Jul. Så var hon lite annorlunda. När jag sa hej, så kunde hon säga ett snabb hej. Frågade jag henne hur läget var, så sa hon bara: ''Det är bra'' - Och gick vidare. Lite slang av blyghet, men också där mixade känslor av att hon kanske avskyr mig.
Vid ensamheten pratade vi mycket och länge. Jag var en lyssnare, och gav henne god respons. Hon litade absolut på mig. Annars skulle hon knappast prata om sitt mående, sin bakgrund. Och hennes tankar om allt och ingenting.
Efter Jullovet. vart hon annorlunda. Hon började säga hej. Stannade upp på gatan om vi skulle råka mötas. Småpratade och gick vidare. Mysigt. Någonting som jag gillade väldigt mycket var att hon små retade mig, eller småskojade kanske är bättre att säga.
Är det bara jag som lurar mig själv att hon skulle gilla mig, eller skulle det kunna vara så. Hon gör inte sådana saker mot andra människor i alla fall. Mest mot mig.
Jag vet att hon också är öppen mot sin vännina, men inga fler än så.
Denna kvinna är faktiskt osäker & blyg av sig. .
Finns det en möjlighet att hon gillar mig? . . .