• enanonym

hjälp

jag har precis gjort en äggledarspolning som visade fri passage i båda, vilket jag tycker är konstigt eftersom jag för några år sen gick runt med en infektion i ett år, fick då en rejäl livmoderinfektion samt dubbelsidig äggledarinfektion efter några månader som jag gick runt med i ca ett halvår. Har inget som helst förtroende för läkare då gynekologer sett och gjort fel tidigare gällande andra saker. Kan lika gärna vara så att läkaren säger att det är fri passage för att inte skrämma upp mig osv. För jag kollade samtidigt på skärmen när de sprutade in kontrast vätskan och jag såg inte att vätskan gick upp i äggledarna till äggstockarna och tillbaka igen som han sa, jag såg bara att vätskan var i min livmoder hela tiden och inte i närheten av äggstockarna. Och jag såg bara att han kollade på en äggstock och inte den andra, så då kan han ju inte säga att det är fri passage i båda när han bara kollade på den ena. Hade inte ont heller dock hade jag tagit 2 Voltaren innan och jag har väldigt hög smärtgräns så inte säkert att det skulle göra ont om det var stopp på mig. Men jag blödde efteråt och hade lite ont i magen. Kan det ha varit stopp???

• Svar på tråden hjälp
  • Jag är bara jag

Tänk efter nu lite-för allt i världen vilken anledning skulle läkaren ha att påstå att det är passage om det inte är det? Stopp betyder IVF vilket är oerhört kostsamt och jobbigt,det undviker landstinget så långt det bara går! Bara för att du inte såg betyder det ju inte att det var stopp. Läkaren är van att tyda-du är total lekman. Flört Infektion måste inte leda till stopp heller. Var nu glad istället för att du undanröjt detta som fel. Glad

• enanonym

jag vet inte riktigt vad jag ska tro, det låter dessutom för bra för att vara sant då jag gått och oroat mig över detta i flera år och nästan varit säker på att det var stopp. Brukar man blöda efter undersökningen när det är fri passage?

• enanonym

man borde ju kunna se när vätskan går igenom äggledarna upp till äggstockarna.

• Jag är bara jag

Alla ingrepp "där nere" brukar man blöda lite efter. Och tro mig-jag har gjort hur många VUL som helst och kan än idag inte tyda nåt av vad jag ser!   Vi sitter lika dumma varje gång och undrar vad som är vad,men min läkare vet ju och det är det enda som räknas. Du hade trissat upp dig själv till att tro att detta var fel och sen visar det sig att det inte var så. Det kan hända oss alla och denna gång var det ju åt rätt håll s.a.s.  Glad

• enanonym

får försöka lita på honom. Men har kompisar som gått hos honom och då har han gjort helt fel, och dom säger att han är outbildad.

• Jag är bara jag
    enanonym skrev 2015-02-13 15:34:33 följande:
    får försöka lita på honom. Men har kompisar som gått hos honom och då har han gjort helt fel, och dom säger att han är outbildad.
    Outbildade läkare får inte jobba som läkare. Är du missnöjd får du väl byta läkare då,det står alla fritt.
  • enanonym

han är privat och jag fick tjata mig till en spolning så jag tror inte det är så lätt att få igenom en till spolning hos en annan läkare. Det känns också som det är något dom undviker. Obestämd

• Anonym (Byta läkare?)

Varför går du till en läkare som du inte verkar ha förtroende för? Jag tycker mig kunna läsa det mellan raderna..

Har du ingen möjlighet att byta?

• enanonym

jo det har jag men det är så svårt att bli tagen på allvar när det gäller såna saker. Rynkar på näsan

• Anonym (Byta läkare?)

Såg att du gjort spolning på en privat klinik. Får man fråga vad du betalade för det?

Funderar själv på om jag skall spola den äggledaren jag har kvar men måste då göra det privat..

• enanonym

det var gratis. jag betalade bara som ett vanligt läkarbesök, alltså 300 kr. varför måste du göra det privat? har du bara spolat den ena äggledaren?

Svar på tråden hjälp