• BabyBlues85

Hur länge helammar ni?

Hur länge tänker ni försöka helamma? Jag ger smakportioner men vill gärna helamma ca 1 år om det går. Min son är nu 6 månader och amningen fungerar väldigt bra. Hur tänker ni kring detta?

• Svar på tråden Hur länge helammar ni?
  • Flickan och kråkan

Jag antar att du menar DELamma för det är ju det du gör nu . Har hemmamatch mina barn i 5-7 månader. Äldsta delammat enbart tills han var drygt 9 månader, mellan tills han var 13 månader och yngsta 15.

• Flickan och kråkan
    Flickan och kråkan skrev 2015-02-13 12:14:32 följande:

Jag antar att du menar DELamma för det är ju det du gör nu . Har hemmamatch mina barn i 5-7 månader. Äldsta delammat enbart tills han var drygt 9 månader, mellan tills han var 13 månader och yngsta 15.

HELAMMAT, inte hemmamatch . Autocorrect, förbaskade telefon .
  • Sisisisi

Jag helammade 6 månader, då började vi med snackisar och jag fortsatte delamma till 12 månader. Får jag fler barn som jag att helamma minst lika länge.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Batmamba

Första barnet helammande jag 4,5 månad. Började ge mat eftersom amningen funkade dåligt och hon vägrade flaska. Egentligen var det lite för tidigt, men det funkade. Delammade till ett års ålder.

Andra barnet har helammats ett halvår. Jag får se hur länge jag delammar. Siktar på till ettårsdagen ungefär.

• Donum

Jag har helammat i 7-9 månader och sedan har de fått äta samma mat som vi, fast i mosad form alt. småbitar och utan tillsatt salt.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • BabyBlues85

Ok, Men han får endast något kryddmått ibland att smaka ska jag väl säga och inget han blir mätt på så tycker det är helammning iaf Flört

• isolande

Helammade första till ca 4 månader, sen fick hon smakisar också. Andra helammades till ca 5 månader, sedan bara ersättning till 6 månader, därefter smakisar.

Amningen fungerade inte alls bra för mig med något av barnen.

• Flickan och kråkan
    BabyBlues85 skrev 2015-02-13 12:47:42 följande:

Ok, Men han får endast något kryddmått ibland att smaka ska jag väl säga och inget han blir mätt på så tycker det är helammning iaf

Men du delammar ändå, även om du inte tycker det . Men amma så länge ni trivs med det .
  • yodi

har helammat mina tills ca 7 månader och sedan delammat så länge jag själv och barnet har velat.

äldsta ammade jag tills hon var två, tvåa tills hon var ca 2,5 år, trean ammade ungefär lika länge och minstingen är nu 15 månader och delammas fortfarande.

• Malima

Äldsta helammade jag 3,5 månad. Slutade pga jättemkt krångel med amningen. Delammade tills han var 8månader.

Lillen har jag helammat i 5,5 månader och delammar nu( 7 månader). Skulle vilja ha bort nattamningen eftersom han mest snuttar och jag är som en zombie pga det. Då lär dock amningen fasas ut väldigt fort eftersom han bara ammar till mellis nu på dagarna.

• aelb

Jag helammade i 7 månader och delammade ( kväll och natt ) till 1 år.

• pigglet

Helammade 6 månader, började sedan med smakportioner.
    Vid 8 månader har vi kommit upp i sådan mängd att det varit tal om att byta ut ett mål. Enligt vårt bvc måste man ge motsvarande ca 2 mål vid 8 månader (puré, gröt eller välling), så det har vi siktat mot.
    En bekant i princip bara ammade till 10 månader, men då fick hon tillsägelse att genast börja ge annat eftersom barnet inte ökade i vikt längre.

• fluu

Helammade i fem och en halv månad ungefär och delammade i 19 månader.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Ragnar

Helammade båda barnen i 6-7 månader. Sen fick de börja smaka det som passade från våran mat, mosat och i små bitar.

Svar på tråden Hur länge helammar ni?