• scrapparlotta

Rinner ur kattens mun...

Upptäckte ikväll att det rinner klar vätska ur vå katts mun. Det luktar inget och ser ut som vatten...möjligen lite tjockare. Han verkar pigg annars. Han är 1.5 år och kastrerad. Vad kan detta bero på? Nån som varit med om det på sina katter?

• Svar på tråden Rinner ur kattens mun...
  • Fundersam02

Jag har bara märkt det när katten åkt bil. Det kan rinna om katten mår illa, men det kanske inte din gör?

• scrapparlotta
    Fundersam02 skrev 2015-02-10 23:16:56 följande:

Jag har bara märkt det när katten åkt bil. Det kan rinna om katten mår illa, men det kanske inte din gör?

Det verkar som om han mår bra. Nu sover han ju som alltid vid denna tid. Märkte det ganska sent ikväll...sen gick han och la sig. Men jag har varit och klappat och gosat med honom där han ligger i sin soffhörna. Och han verkade som vanligt..
  • Fundersam02
    scrapparlotta skrev 2015-02-10 23:22:02 följande:
    Det verkar som om han mår bra. Nu sover han ju som alltid vid denna tid. Märkte det ganska sent ikväll...sen gick han och la sig. Men jag har varit och klappat och gosat med honom där han ligger i sin soffhörna. Och han verkade som vanligt..
    Så skönt! Då var det nog bara tillfälligt.
  • flygarhund

En del katter dreglar massor när de spinner/trivs/blir klappade.

• scrapparlotta

Det håller på fortfarande. Jätteonstigt. Får kolla om han äter och sånt idag. Var en liten pöl efter honom nu när han reste på sig där han sovit..

• Dexter dot com

Ökad salivering är ofta ett tecken på förgiftning och tandproblem så jag hade åkt till veterinär.

• scrapparlotta

Han verkar ju lika pigg som vanligt. Äter nu och går efter mig precis som vanligt. Håller det på idag med så ringer jag imorgon.

• viseversa

Vår katt dreglade när han tyckte något var mysigt. Tex när man klappade honom så han spann högt och trampade med tassarna och njöt. Då dreglade han också. Haha

• scrapparlotta

Jag är på jobbet nu...men barnen ringde till mig innan dom gick till skolan. Och det droppar efter honom hela tiden. Alldeles blött där han sitter.. men han äter och är med som vanligt.

• scrapparlotta

Har fått veterinär tid imorgon....han kunde inte nu svara på alls vad det kunde vara. Hoppas inget allvarligt bara...

• Hanna 535

Hej!

Mina föräldrars katt är 13 år och har också börjat dregla nu. Han äter och sover som vanligt, så de ska "avvakta" trots att jag uppmanat dem att fara till en veterinär. Kan tillägga att han är en utekatt och gör alla sina behov ute, så de har ingen koll på hur avföringen är.

Jag skulle därför jättegärna få veta vad veterinären sa om din katt så jag vet om jag helt enkelt måste ta mina föräldrars katt till veterinären själv.

Han har ju ändå varit en del av mitt liv i 10 år och jag verkar vara den enda som bryr mig om honom :(

• scrapparlotta
    Hanna 535 skrev 2015-02-17 17:41:49 följande:

Hej!

Mina föräldrars katt är 13 år och har också börjat dregla nu. Han äter och sover som vanligt, så de ska "avvakta" trots att jag uppmanat dem att fara till en veterinär. Kan tillägga att han är en utekatt och gör alla sina behov ute, så de har ingen koll på hur avföringen är.

Jag skulle därför jättegärna få veta vad veterinären sa om din katt så jag vet om jag helt enkelt måste ta mina föräldrars katt till veterinären själv.

Han har ju ändå varit en del av mitt liv i 10 år och jag verkar vara den enda som bryr mig om honom :(

Förlåt att jag inte svarat dig...har missat din fråga. Sorry.

Jo vi åkte till veterinären med honom. På morgonen när jag åkte till jobbet var han blöt på bröstet så han hade dreglat under natten i alla fall. Men när övriga fam åkte till veterinären efter lunch hade han slutat. Typiskt...på ett sätt. Han kollade dock i munnen och halsen men såg inget. Han sa att Zimba kan ha fått nåt i halsen eller nåt som fastnat mellan tänderna och då kan katter reagera så sa han. Så det blev inget av det.

Hur går det med dina föräldras katt?
Svar på tråden Rinner ur kattens mun...