• tuntemattomana

Hur länge ammar ni era bebisar vid varje tillfälle?

Jag har en 3 månaders som äter i 10 min vid varje amningstillfälle. På slutet är hon lite okoncentrerad och släpper i bland taget och ser sig omkring. 
    Hon kräks en hel del och därför avbryter jag när jag ser att koncentrationen avtar och hon accepterar detta. Funderar på att avbryta ännu tidigare då hon ju kräks så mycket. Hon är hungrig ungefär varannan till var tredje timme och går upp som hon ska så hon får ju i sig tillräckligt.
    Hur länge äter era bebisar, hur ofta och hur gamla är de?

• Svar på tråden Hur länge ammar ni era bebisar vid varje tillfälle?
  • Limaliie

Har en 6-månaders dotter, hon är en snabbätare och har alltid ätit fort så runt en 5 min. Hon äter drygt var tredje timma kanske amning, ger henne endel mat också men än äter hon inga mängder där.

På natten däremot använder hon amning för att somna om ofta så det blir kanske en 3 ggr amning på nätterna, ibland mer men då äter hon ju inte för hon är hungrig utan mer trygghet. Ibland räcker det med att jag vaggar henne lite och hon somnar om.

• Hulkena

Har också en tre månaders och i början åt han ju upp till en timme, men nu är det som du säger, ibland är han nöjd efter 10 min. Han kräks också en hel del. Men oftast är det så att när han tittar omkring och släpper och liksom inte är särskilt intresserad eller tom blir arg när han suger och kräks massa efteråt så är det nästan alltid så att han bajsar efter en stund, alltså därför han ätit för tröst, eller så vet han inte riktigt om han är hungrig eller om han ska bajsa. Är det så för din tjej med? Men jag låter honom äta när han tror han är hungrig, så får han väl kräkas en skvätt, det är ju inget han mår dåligt av :) Låt henne köra sitt race och börja inte mixtra med mattiden. Tycker det låter rimligt som du gör nu att du tar bort henne när hon blir okoncentrerad, det är ju då hon är nöjd.

• tuntemattomana

min tjej bajsar typ en gång i veckan.. bvc sa  att det är för att hon kräks så mycket.. hon tar den näring hon behöver och kräks upp resten.. jättekul not.
    hon kan kräkas hur mycket som helst lång tid efter amningen :/

• Hulkena
    tuntemattomana skrev 2015-02-11 19:54:16 följande:

min tjej bajsar typ en gång i veckan.. bvc sa  att det är för att hon kräks så mycket.. hon tar den näring hon behöver och kräks upp resten.. jättekul not.

hon kan kräkas hur mycket som helst lång tid efter amningen :/

Okej, ja då förstår jag att det är jobbigt! Inte kul alls. Frågan är om det finns så mycket att göra, svårt att veta när man ska ta bort henne, så hon får i sig tillräckligt. Kolla med BVC och se vad dom säger om att stoppa henne. Amningshjälpen kanske har några tips? Lycka till!
Svar på tråden Hur länge ammar ni era bebisar vid varje tillfälle?