• Goding

varma drycker till 1 åring

Vi ska på semester till kläppen 12-15/2 och undrar vad det finns för varma drycker att kunna ge lillen när vi är ute i snön? Varm oboy känns ju kanske inte som ett alternativ, eller? Tacksam för svar! ????

• Svar på tråden varma drycker till 1 åring
  • vikarien
    Goding skrev 2015-02-08 10:45:02 följande:

Vi ska på semester till kläppen 12-15/2 och undrar vad det finns för varma drycker att kunna ge lillen när vi är ute i snön? Varm oboy känns ju kanske inte som ett alternativ, eller? Tacksam för svar! ????

Nästan allt som är gott att värma är ju socker i

Saft, chokladmjölk, nypon/blåbärssoppa. Äppeljuice funkar också, där kan du ju iaf komma ifrån tillsatt socker om du vill
  • Rocket Mania

Varm mjölk eller ersättning kanske? Dricker han välling kan ni ha med kokhett vatten och skaka ihop välling.

• Goding

Just det de glömde jag skriva han vägrar både välling och ersättning. Men fick hem en provpåse med välling du blanda med mjölk o det drack han. Så tänkte prova att köpa hem sån om jag hittar och testa det. Men tänkte mer på något godare till typ smörgåsen eller vad vi nu packar med oss. :)

• nozpa

Typ äppelmust eller något som inte är tillsatt socker i.

• Alexi

Men alltså, behöver man varm dryck? Mina barn har först nu vid 4 och 6 år börjat tycka att varm choklad är gott. Det har aldrig varit ett problem.

• Rocket Mania
    Alexi skrev 2015-02-08 15:09:57 följande:

Men alltså, behöver man varm dryck? Mina barn har först nu vid 4 och 6 år börjat tycka att varm choklad är gott. Det har aldrig varit ett problem.

Håller med. Jag minns att jag hellre ville ha kall mjölk eller choklad när jag var liten, gillade inte alls varm dryck.
  • Cox Orange

Rött te? Kanske med lite mjölk? Gillar min ettåring och inget koffein.

Te kan dock smaka skumt i termos så varm mjölk?

Svar på tråden varma drycker till 1 åring