• Strato

IVF - Tid från första samtal till påbörjad behandling

Jag och min man har (äntligen!) fått kallelse till informationsmöte på RMC Linköping. Vi kontaktade dom för första gången för snart ett år sedan och nu ÄNTLIGEN så är det dags för ivf.

Jag är så fruktansvärt jäkla trött på att vänta, det känns som att det enda jag har gjort i ett år är att vänta, vänta, VÄNTA. Vänta på provsvar, vänta på läkartider, vänta på mens. Vårt sista möte på Rmc var i november och det är NU som vi får vår ivf-info-kallelse.

Blä!!!!

Nu har vi i allafall fått en tid, men vad händer sen, måste vi vänta igen? Jag har beräknad mens ca 1 v efter samtalet och då jag är extremt lättstimulerad (6 ägg på halv Pergo) så tror jag att vi kommer få köra kort protokoll. Men när får vi sätta igång? Kommer vi kunna sätta igång en vecka efter infosamtalet?

Hur var det för er? Är det någon annan som har erfarenheter från LInköping?

• Svar på tråden IVF - Tid från första samtal till påbörjad behandling
  • m0desty

Ingen erfarenhet från Linköping, men här i Västerås var det bara att sätta igång efter det där mötet, som för övrigt var rätt meningslöst. Vi hade ju redan läst på allt hundra gånger när vi kom dit.

• Strato
    m0desty skrev 2015-02-07 18:16:39 följande:

Ingen erfarenhet från Linköping, men här i Västerås var det bara att sätta igång efter det där mötet, som för övrigt var rätt meningslöst. Vi hade ju redan läst på allt hundra gånger när vi kom dit.

Åå va skönt att höra!! Hoppas hoppas hoppas det är så för oss också! Tack för svaret :)
  • cameleon

Jag var på informationsmöte i Västerås den 29 januari, fick tid för läkarbesök för planering av korta protokollet den 2 februari. Nu inväntar jag bara mens, då börjar jag med första sprutan. Som m0desty skriver så går det fort i Västerås iaf.
    Hoppas det går snabbt för dig också :)

Svar på tråden IVF - Tid från första samtal till påbörjad behandling