• Villhaminbebi

Ska börja med IVF idag, Behöver stöd, tankar, uppmuntran !

Hej alla. Idag ringde SSK och meddelade mig ( 3dje dagen på mensen ) att jag skulle börja med första Puregon sprutan. Är så nervös att det är sjukt. Vill gärna skriva av mig hela upplevelsen ända till slutet, och med kanske er hjälp få en knuff i baken så jag inte flippar ut. Är så jävla rädd för allt detta. Mina närmaste förstår inte mig. Känner ingen som har gått genom detta som jag ska gå igenom och det känns som jag är ensam i denna värld med detta " problem ". 

Hur gick det för er med första sprutan, hur kändes det. Gick drömmen i uppfyllelse efter all tortur. 

• Svar på tråden Ska börja med IVF idag, Behöver stöd, tankar, uppmuntran !
  • cameleon
    Jag är bara jag skrev 2017-07-26 17:02:14 följande:
    Ja, där ser man, med bebis och lite sömn glömmer man svara själv. Fast jag ska inte klaga på sömnen, det har gått jättebra nu tills 8-månaderskrisen plus lite tänder ( en har hållit på sen februari att komma fram!) på g tror jag stör.
    Japp, ett embryo kvar vi måste utnyttja i år. Hur vet jag inte för vi har ingen barnvakt, men det måste gå lösa.
    Vår bubbe ålar och rullar, men kryper inte riktigt än. Mamma har han sagt mycket länge, pappa har kommit nu i juli. Man smälter så klart! Hjärta 

Söt donna! Glad Och smal jämfört med vår budda som väger över 10 kg!
    På bilden vägde hon 9,5 kg men hon är väldigt lång, 79 cm (då)! Nu har hon dragit iväg ytterligare!
    Men jösses vilken gullunge ni har, och vilket hår Hjärta
    Hoppas du uppdaterar oss om hur det går med syskonförsöket, spännande!

Nu har Cate börjat stå själv och hon går ganska bra om vi håller i henne. Hon fyller 1 om två veckor :)
  • Jag är bara jag
    cameleon skrev 2017-07-26 22:52:48 följande:
    På bilden vägde hon 9,5 kg men hon är väldigt lång, 79 cm (då)! Nu har hon dragit iväg ytterligare!
    Men jösses vilken gullunge ni har, och vilket hår Hjärta
    Hoppas du uppdaterar oss om hur det går med syskonförsöket, spännande!

Nu har Cate börjat stå själv och hon går ganska bra om vi håller i henne. Hon fyller 1 om två veckor :)
    Vår bubbe väger 10,2 och är 72,5 och rejält rund! Över kurvorna numer, men så är han ett matvrak också. GladNu har det nästan blitt en sport att hitta mat han inte gillar för hittills har allt gått ner. Håret har jag klippt 3 ggr! och ca 6 cm.! Växer som ogräs. Skrattande

Ett år snart! Förvånad Solig Tänk vad tiden går! Och går gör hon snart också då. {#emotions_dlg.flower} 
  • fröken fegis

Åh, vad kul med en liten uppdatering! :D Vilka fina små juveler ni har <3
    Och vad spännande med syskonförsök jagärbarajag! Där måste du verkligen hålla oss uppdaterade! 
    Vår lilla Villemo är 8 månader nu och go och glad (det hon har varit varenda dag sen hon föddes, vår lilla solstråle)! Hon sitter bra utan stöd nu och rullar när hon vill ta sig fram, kryper gör hon inte. Jag har slutat amma nästan helt nu och det funkar bra med mat och välling. Jag har tyvärr inga nytagna bilder på henne här i datorn, får försöka fixa det till en annan dag! Här är hon bara 3 månader :)
    Kram på er alla!
  • Jag är bara jag
    fröken fegis skrev 2017-08-29 22:33:21 följande:
    Åh, vad kul med en liten uppdatering! :D Vilka fina små juveler ni har <3
    Och vad spännande med syskonförsök jagärbarajag! Där måste du verkligen hålla oss uppdaterade! 
    Vår lilla Villemo är 8 månader nu och go och glad (det hon har varit varenda dag sen hon föddes, vår lilla solstråle)! Hon sitter bra utan stöd nu och rullar när hon vill ta sig fram, kryper gör hon inte. Jag har slutat amma nästan helt nu och det funkar bra med mat och välling. Jag har tyvärr inga nytagna bilder på henne här i datorn, får försöka fixa det till en annan dag! Här är hon bara 3 månader :)
    Kram på er alla!
    Sicken sötnos! Solig  Vår bubbe kryper inte heller utan hasar och rullar med faslig fart. Ammar lite, men måste ju sluta innan behandlingen. Hur det nu ska gå, han somnar bara med amning kvällstid...  Annars äter han mat med mycket stor aptit vilket syns! Rena buddan på 11 kg! Skrattande Kram!
  • Jag är bara jag
    fröken fegis skrev 2017-09-07 09:11:49 följande:
    En lite mer nytagen bild på våran lilla skruttunge :D
    Men godingen då! Solig  Mycket smalare än vår budda! Har jättesvårt med kläder, måste ha 86 redan på vissa!
  • Jag är bara jag

Tiden går och lillen fyller snart ett år! Solig  Ofattbart fortfarande att han ens finns!  Hjärta  Vill det sig väl blir det syskon i juli för just nu är jag gravid i alla fall. Drömmer Tidigt och med min erfarenhet tar jag absolut inte ut nåt i förskott, men en dag i taget så får vi se.

Hoppas alla har det bra! {#emotions_dlg.flower}

• fröken fegis
    Jag är bara jag skrev 2017-11-14 17:30:18 följande:

Tiden går och lillen fyller snart ett år! Solig  Ofattbart fortfarande att han ens finns!  Hjärta  Vill det sig väl blir det syskon i juli för just nu är jag gravid i alla fall. Drömmer Tidigt och med min erfarenhet tar jag absolut inte ut nåt i förskott, men en dag i taget så får vi se.

Hoppas alla har det bra! {#emotions_dlg.flower}

Åh, vad glad jag blir för din skull!!! :D Man tar ju som du säger inte ut något i förskott när man är i vår sits, men tänk vad fantastiskt om det inte bara blir ett barn utan faktiskt flera! :D Jag håller tummar och tår för att det går hela vägen den här gången också <3 Stora kramen på dig!
  • barnlangtanivf

Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! vore superkul om ni ville lyssna.kram

• Jag är bara jag
    89Madeleine skrev 2018-01-13 19:12:11 följande:
    Alltså wow grattis!!! :D
    Tack!

Min lille B vägde lika mycket som din skrutta vid ett-årskollen, men var bara 80 lång så du kan ju tänka dig vilken michelingubbe han är!   Har börjat med 92 för att bra tag sen, 80 börjar vara smått. Han har precis börjat gå för egen maskin nu. Hjärta

Kram!
  • Jag är bara jag
    Annastina33 skrev 2018-01-15 14:16:26 följande:
    Jag och min sambo har försökt bli gravida i 2 år, vi ska börja IVF nu i vår. nervöst men hoppfullt! Vissa saker som olika förkortningar och så gör mig förvirrad. Vad är skillnaden på FET och ET? Hur vet man vilket man ska göra?  Jag har hittat en podd via familjeliv som handlar om IVF som heter Ruvarpodden. Den är jättebra tycker jag för de pratar om allting och alla känslor man har. Även om vi inte har börjat med IVF än så lyssnar jag för att liksom förbereda mig. Har ni lyssnat på den? Kan rekommendera annars!
    ET= embryotransfer är när man sätter in embryon man odlat just före- 2,3 eller 5 dagar. FET= frozen embryo transfer är när man sätter in upptinade frysta embryon. Man gör alltid ET utom om man blivit överstimulerad och kan frysa ner minst ett embryo. Då måste kroppen repa sig först och man gör FET senare nån gång.

Lycka till!
  • Jag är bara jag

Ingen aning om nån av er ser den här tråden. Men utifall att kan jag berätta att jag fått en son till.  Glad

• villhabebis02

Hej alla fina.

Satt letade efter denna tråden. Hittade den till slut.

Måste säga. TACKKKKKKK för allt stöd ni gav mig. Ni anar inte hur mycket det hjälpte.

Har 3 barn idag.

Första ivf.

De 2 andra spontana.

De är idag 3 år 2 år och 3 månader.

Jag och Madde har kontakt på fb.

Men jag såg att du Jag är bara jag har fått barn. Herregud vad jag tjöt när jag läste det !!

Va skönt.

Jag sa ju i början att jag hoppas att ( såklart alla i världen ) men i denna tråden plusar. Och det ser ut som alla har våra bebisar nu.

STOOOORT KRAAAAM ??????????????

• 89Madeleine

Jag är bara jag: Gud vad roligt!! Grattis till pojk nr 2 :D <3

Vad glad jag blir att alla här verkar fått sina mirakel!

Tänk att det snart är 4 år sedan denna träd skapades!

Min lilla tös är nu 2.5 år redan <3

• Jag är bara jag
    villhabebis02 skrev 2018-11-11 21:17:26 följande:
    Hej alla fina.
    Satt letade efter denna tråden. Hittade den till slut.
    Måste säga. TACKKKKKKK för allt stöd ni gav mig. Ni anar inte hur mycket det hjälpte.

Har 3 barn idag.
    Första ivf.
    De 2 andra spontana.
    De är idag 3 år 2 år och 3 månader.

Jag och Madde har kontakt på fb.
    Men jag såg att du Jag är bara jag har fått barn. Herregud vad jag tjöt när jag läste det !!
    Va skönt.
    Jag sa ju i början att jag hoppas att ( såklart alla i världen ) men i denna tråden plusar. Och det ser ut som alla har våra bebisar nu.

STOOOORT KRAAAAM ??????????????
    Hoppsan, "proppen" lossnade och nu har du tre barn! Grattis! Hjärta Då är våra minsta lika gamla då.   Alltid undrat hur det gick för dig när jag gått in här- du skrev inte så möe mer sen i början så kul få höra.
    Kram tillbaks!
  • Jag är bara jag
    89Madeleine skrev 2018-11-11 21:29:51 följande:
    Jag är bara jag: Gud vad roligt!! Grattis till pojk nr 2 :D <3
    Vad glad jag blir att alla här verkar fått sina mirakel!
    Tänk att det snart är 4 år sedan denna träd skapades!

Min lilla tös är nu 2.5 år redan <3
    Tack! Ja, jag tror alla här lyckades till slut vilket borde inge hopp till alla som råkar hitta tråden och fortfarande kämpar.

Vår äldsta blir snart 2- en intressant ålder milt sagt!
Svar på tråden Ska börja med IVF idag, Behöver stöd, tankar, uppmuntran !