• ElCabo

    Nyare barnmusik

    Öppnade en tråd tidigare i samma ämne men verkar som om jag skrev i fel forumdel, sorry mod för det, newbee...

    Jag har syskonbarn bosatta i Spanien, de har ingen kontakt med Sverige egentilgen förutom att deras mamma är svenska. Hon har fått dem att prata hyfsad svenska, men givetvis fattas det en del eftersom de inte kan praktisera i vardagen.
    Hur som helst, tänkte jag köpa varsin mp3 spelare till dem och fylla med lite bra svensk musik, och kanske någonting från radioteatern.

    Problemet är att mina egna barn är långt över åldern då det var aktuellt att lyssna på barnrelaterad musik så jag har ingen som helst koll på vad som finns just nu.

    Vad rekomenderar ni som kanske känner marknaden i dag? Ålder på barnen är 5, 7 och 11 år. Mamma har matat dem med Pippi och Emil och den typen som hon kommer ihåg från när hon var liten, så jag är alltså på jakt efter något modernare.

  • Svar på tråden Nyare barnmusik
  • Amanda84

    Jag gillar Sjörövarmange och Katta Pirat men de är skåningar så vill man inte att barnen skall lära sig att sjunga på skånska så är det kanske inte något alternativ. Flört

    Annars tycker jag om barnkammarböckernas sånger. Där finns en stor blandning klassiska barnsånger och modernare mer svängiga låtar.

  • Enlängtan

    Mora Träsk, kanske inte så ny musik men svängig och trallvänlig - min dotra gillar dem jättemycket! :) allra helst dvd:erna så hon kan se dem samtidigt

Svar på tråden Nyare barnmusik