• Friidaliinnea01

stor eller liten?

Ska på rul 11/2 alltså om en vecka och är super nyfiken på vad det är för liten som snart kommer till oss! Men nu till frågan, sambon inkl. sambons syster tycker att jag är stor för att vara i vecka 18.. Sambons syster har tre barn, varav 2 som är tvillingar. Vad tror ni, är jag "tjockare" än vad ni var i v19? :)

• Svar på tråden stor eller liten?
  • Linc

Är det första? Jag såg ut som dig med min 1a i v.18

På mitt ut var det en liten tjej :) Mina andra 2grav har jag varit betydligt mkt större :)

• Friidaliinnea01

Vet att det är otroligt individuellt men ville kolla, sambon och hans syster tror på två stycken i magen för att jag är så "stor" jag tycker att jag är helt normal "tjock" för denna vecka :D haha tack för era svar!

• Friidaliinnea01
    Linc skrev 2015-02-04 11:34:48 följande:

Är det första? Jag såg ut som dig med min 1a i v.18

På mitt ut var det en liten tjej :) Mina andra 2grav har jag varit betydligt mkt större :)

Ja det är första :) ja jag tycker jag håller en normal kurva för att vara i denna veckan! Men saken var den att dom tror att det är två i magen för att jag är stor ;)
  • Linc
    Friidaliinnea01 skrev 2015-02-05 08:44:08 följande:

Ja det är första :) ja jag tycker jag håller en normal kurva för att vara i denna veckan! Men saken var den att dom tror att det är två i magen för att jag är stor ;)

Ja haha :) Jag har också VARJE gång fått höra.. är du heeeelt säker på att det inte är två?! Har varit en bebis varje gång haha :)
  • Friidaliinnea01
    Linc skrev 2015-02-05 18:44:14 följande:
    Ja haha :) Jag har också VARJE gång fått höra.. är du heeeelt säker på att det inte är två?! Har varit en bebis varje gång haha :)
    Haha, ja det har varit ett hett ämne i våran släkt också då min sambos andra syster fått två barn sen vi träffades och där har samma argument kommit upp "vi tror att det är två" "jaa det är två" haha, vad är det med folk att alltid tro att man har två i magen?? :o
  • Linc

Haha.. ja du! Ibland är det drygt att höra och ibland kan man ta det. Verkar som att människor glömmer mellan gångerna hur en gravid ser ut :D Min mamma har inte gett sig än trots att jag hade 1h RUL i v.19 som heltider visade en bebis. Vi vet också att det är en tjej men ändå spekuleras det i om det kanske inte kan vara en pojke iaf. .. Min känsla fr början var att det var en tjej men med all påtryckning från omgivningen så blev jag osäker.. rul visade ju iaf att sambon å jag hade rätt känsla hihi :) Du har i varje fall en väldigt FIN mage och sen får andra tro vad de vill! Hojta till här sen OM det visar sig vara två! ;) Kram

• Minxy

Äsch, sådär har jag sett ut redan i vecka 12 med alla mina tre barn! Första var en pojke på 3400 g, andra var en flicka på 3200 g och tredje ligger i magen nu.

Vissa (tex jag) blir stor tidigt, sen växer man inte så mycket mer. Min mamma har ALLTID klagat på mig när jag redan i v.10-12 visar upp en ansenlig kula: "Men ojojoj, hur ska det här sluta?!"

Strunt i alla som tror sig veta det ens och det andra.

• Friidaliinnea01
    Linc skrev 2015-02-06 10:56:04 följande:

Haha.. ja du! Ibland är det drygt att höra och ibland kan man ta det. Verkar som att människor glömmer mellan gångerna hur en gravid ser ut :D Min mamma har inte gett sig än trots att jag hade 1h RUL i v.19 som heltider visade en bebis. Vi vet också att det är en tjej men ändå spekuleras det i om det kanske inte kan vara en pojke iaf. .. Min känsla fr början var att det var en tjej men med all påtryckning från omgivningen så blev jag osäker.. rul visade ju iaf att sambon å jag hade rätt känsla hihi :) Du har i varje fall en väldigt FIN mage och sen får andra tro vad de vill! Hojta till här sen OM det visar sig vara två! ;) Kram

Tack, det ska jag absolut göra ;) ska på rul på onsdag så då skriver jag så fort jag vet! Kram
  • Mamma20/5

Jag väntar tvillingar och var mkt större i v 19 så de va nog ingen som blev förvånad när de visade sig att de faktiskt va två :P lycka till idag och hoppas allt går bra!

• Mamma20/5
    Friidaliinnea01 skrev 2015-02-11 17:17:57 följande:

Kan meddela att det bara var en i min mage, oj vilken känsla alltså! Fullt frisk och normalstor liten flicka!!

Ååh, va skönt att allt va bra :) stort grattis!
  • FresnoKiwi95

Jag var ungefär precis samma storlek som du i vecka 19. Har inte blivit så stor faktids. På mitt TUL (vecka 30) sa dom 3kg till min pojk när jag är i vecka 40. I vecka 38 nu. Ingen gissar på det dock. Är inte alls stor, syns knappt i min jacka. Alla blir chockade när jag säger att jag är beräknad till den 27 haha.

Lycka till! :)

• Linc
    Friidaliinnea01 skrev 2015-02-11 17:17:57 följande:

Kan meddela att det bara var en i min mage, oj vilken känsla alltså! Fullt frisk och normalstor liten flicka!!

Å Grattis! ! :) Vi väntar också en tjej :) Visst e känslan underbar!! :D
  • Friidaliinnea01
    Linc skrev 2015-02-12 15:34:12 följande:
    Å Grattis! ! :) Vi väntar också en tjej :) Visst e känslan underbar!! :D
    En otrolig upplevelse! Helt underbart att se den lilla
Svar på tråden stor eller liten?