• 1Familj

vilken ersättning

Får snart mitt första barn och har ingen aning om ifall amningen kommer igång som den ska eller om jag kommer behöva ta hjälp av ersättning. Funderar på att köpa hem lite sån färdigblandad ersättning utifall att men vilken sort rekommenderar ni och varför?

• Svar på tråden vilken ersättning
  • Kattexmex

Köp några tetror baby semp 1, såna har jag haft till mina barn som "backup". Rekommenderar dem inte av någon speciell anledning, men de är smidiga att ta till om inte bröstmjölken räcker. Behövs större mängder ersättning är pulver mycket billigare. Lycka till!

• Annelie 76

När jag födde första barnet hade de Semper på BB, när jag födde andra hade de Nan. Jag väljer Semper för att det är svenskt och pulvret har lättare instruktioner än Nan.

• Scratt

Om barnet kräks, vilket alla mina tre har gjort, så luktar Sempers verkligen apa, när det kommer upp.

Mina två första fick nan av den anledningen.

Min trea blev superförstoppad av dom båda och tricket med olja funkade inte då han kaskadkräktes av oljan.

Vi hittade då hipps ersättning, den ska likna bröstmjölken mer (på något sätt som jag inte kommer ihåg) och hans förstoppning försvann. Dessutom är den ekologisk

• Annelie 76
    Scratt skrev 2015-02-03 07:59:30 följande:

Om barnet kräks, vilket alla mina tre har gjort, så luktar Sempers verkligen apa, när det kommer upp.

Mina två första fick nan av den anledningen.

Min trea blev superförstoppad av dom båda och tricket med olja funkade inte då han kaskadkräktes av oljan.

Vi hittade då hipps ersättning, den ska likna bröstmjölken mer (på något sätt som jag inte kommer ihåg) och hans förstoppning försvann. Dessutom är den ekologisk

Hade Hipp till första. Funkade bra men den finns inte i alla affärer.
  • nozpa

Har gett ersättning till 3 av 3 barn. Mina tips är att köpa nan, och inte den färdigblandade. Min första kräktes och hade extremt ont i magen av just den färdigblandade.
    Semper har alla 3 fått ont av.

• 1Familj

Tack för era svar! Vet inte om jag någonsin har sett Hipps ersättning, några affärer som ni vet säljer? Maxi?

• linnéa001
    1Familj skrev 2015-02-03 22:37:48 följande:

Tack för era svar! Vet inte om jag någonsin har sett Hipps ersättning, några affärer som ni vet säljer? Maxi?

Jag har Hipp och den finns överallt där jag bor. Brukar handla på Hemköp eller Coop. Jag valde den för att den är ekologisk. Den finns dock bara som pulver.
Svar på tråden vilken ersättning