• Molle1981

Tycker du att vi ska folkomrösta om invandringen?

7 av våra rikstadspartier vill mångkulturisera Sverige till varje pris. Men både opionionsundersökningar och SDs ständiga tillväxt skvallrar om något annat. För mig personligen tycker jag detta vansinne har gått för långt för länge sedan och samtidigt som vår omvärld gång på gång häpnas av vår destruktiva politik så får den bara fortsätta och fortgå och även med en accelerator styrka.

Själv är jag demokrat och tycker vårt land blir mer och mer odemokratisk med censur och hetsjakt på invandringskritiker och andra som vågar tala ur den sovande dimman.

Men även om jag tycker detta är fel skulle jag respektera det om det är det majoriteten i landet vill. Personligen hade jag nog flyttat tillbaka till Norge eller något av våra andra nordiska grannländer om så blev fallet, men Sveriges invånare borde få en chans att säga sitt eller vad säger du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att vi ska folkomrösta om invandringen?
  • Stjärnfall76

Självklart. Frågan är idag stor och allvarlig eftersom volymerna är så stora att vår egen välfärd, bekostad med våra egna skattepengar far illa. 

Eftersom vi betalar skulle vi sjäolvklart få bestämma.

Dessutom hade det varit himla skönt, för då hade man sluppit debattera detta ämne som faktiskt börjar blir ganska tjatigt.

• Stjärnfall76
    Anonym (mi) skrev 2015-02-02 23:27:34 följande:

nej. det är en alldeles för allvarlig fråga att ta i en folkomröstning. Tusentals människor röstar efter vad de tänker just den dagen, en del bestämmer sig i vallokalen, en del på fyllan osv

ska folk som röstar nej bara för att de inte gillar tiggare på stan, eller folk som röstar ja, för att de har en jättetrevlig invandrad granne, vara de som avgör frågan för hela landet? Frågan är komplex och mångbottnad, det är svårt att greppa alla aspekter av vad som skulle kunna ske, oavsett vilken "sida" som skulle vinna en omröstning.

Rent personligen anser jag att vi lever i en så global värld nuförtiden, att det inte går att "bara" vara svenskar i Sverige, norrmän i Norge osv. Vi får inse det och tänka globalt. 

Men så är det ju när man röstar alltid. Du kan väl inte tycka att invandringsfrågan själv är viktigare än hela det stora riksdagsvalet (som inkluderar invandringen)?

Jag tror inte heller det fungerar att bara etniska grupper lever i sina länder. Men Sverige kan inte dränera sin välfärd å andra. Vi bör bara ta den del vi klarar av utan att vår skattefinansierade väldärd drabbas.
  • Anonym (Vi tjänar miljarder på invandringen)

Nej vi ska istället öka invandringen till Sverige! Vi tjänar massor med pengar på invandringen. jag tycker vi ska inrätta asylkontor i Somalia, Eritrea, Iran, Afganistan och liknande länder. Tänk på att det är människor som flyr

• Molle1981
    Anonym (Vi tjänar miljarder på invandringen) skrev 2015-02-06 11:17:08 följande:

Nej vi ska istället öka invandringen till Sverige! Vi tjänar massor med pengar på invandringen. jag tycker vi ska inrätta asylkontor i Somalia, Eritrea, Iran, Afganistan och liknande länder. Tänk på att det är människor som flyr

Ja och varför inte skrota det helt, så alla som vill kan på en gång bli svenska medborgare, men det är lite dumt för de illegala, som nästan har bättre förmåner i vårt land än våra egna medborgare ..
  • Anonym (88)

Vi bör omrösta och stoppa invandring av personer som inte är vita helt.
    Alla blandras, blånegrer, sandnegrer och andra defekter bör vi sedan kasta ut.

• Anonym (Hannah)

Jag förstår inte vad du vill ha folkomröstning om: "invandring" är ett ganska brett begrepp. Vill du folkomrösta om rätten till modersmålsundervisning, om FNs flyktingkonvention eller vad är det du vill ha folkomröstning om?

• Molle1981
    Anonym (Hannah) skrev 2015-02-07 08:00:28 följande:

Jag förstår inte vad du vill ha folkomröstning om: "invandring" är ett ganska brett begrepp. Vill du folkomrösta om rätten till modersmålsundervisning, om FNs flyktingkonvention eller vad är det du vill ha folkomröstning om?

Jag vill givetvis inte folkomrösta om FNs konventioner, de är något vi redan skrivit under på. Utan jag vill att vi ska folkomrösta om vi ska fortsätta att ha en så liberal och generös migrationspolitik. Alltså ska vi vara extrema som idag eller ha liknande migrationspolitik som ligger i linje med övriga länder i EU (Av dem som faktiskt tar emot emigranter, det är långt ifrån alla som gör det.)

• Anonym (Hannah)
    Molle1981 skrev 2015-02-07 18:18:46 följande:

Jag vill givetvis inte folkomrösta om FNs konventioner, de är något vi redan skrivit under på. Utan jag vill att vi ska folkomrösta om vi ska fortsätta att ha en så liberal och generös migrationspolitik. Alltså ska vi vara extrema som idag eller ha liknande migrationspolitik som ligger i linje med övriga länder i EU (Av dem som faktiskt tar emot emigranter, det är långt ifrån alla som gör det.)

Jag förstår fortfarande inte hur omröstningen skulle se ut, men det har med mängd invandrare att göra förstår jag?

Är det någon speciell lagstiftning vi skulle rösta om då och i så fall vilken?
  • Anonym (III)
    Det är fler människor som tycker att rasismen är ett större problem än invandringen

Folkomröstning om rasismen?
  • Anonym (Ja till omröstning)
    Anonym (jupp) skrev 2015-02-02 21:55:08 följande:

Ja svarade ja eftersom jag i stort sett delar de åsikter ovan. Censur och hetsjakten är dock inte invandrarnas fel utan politikernas och vänsterarmen media. Däremot är det redan brist på bostäder, arbeten, förskolplatser osv samt långa vårdköer.

politiker har redan erkänt att det är knakigt ekonomiskt och undrar vi ska få ihop och finansiera invandringen om vi inte tänjer på gränserna ordenligt.

Jag tror inte man är fit att ta hand om andra om man inte kan ta hand om sig själv.

Känns som Sverige idag kan liknas vid en ensamstående förälder med redan för många barn och dålig inkomst som sedan bestämmer sig för att skaffa ännu fler barn.

klockren jämförelse med ensamstående förälder :)
  • Anonym (III)

Vad händer sen om svenska folket röstar ja till invandringen, då fyller SD ingen funktion längre eftersom dom själva erkänt att dom är ett enfrågesparti så vi kan ju för enkelhetens skull istället göra det till en folkomröstning om SD.

Men det spelar ingen roll, fördomsfulla människor visar ingen hänsyn till demokrati och valresultat och kommer ändå fortsätta sprida fördomar och propaganda

Svar på tråden Tycker du att vi ska folkomrösta om invandringen?