• Anonym (ts)

Mirena hormonspiral..är det den som ställer till det för mig redan?!

Hej!

Fick mitt tredje barn för två månader sedan och satte nu i tisdags in en spiral, mirena.

Gjorde inte alls ont att sätta in den och har inte haft några speciella känningar utav "mensvärk" så jag har inte behövt alvedon elker liknande..MEN.

Efter jag kom hem i tisdags har jag känt mig jäkligt trött, läskig yrsel/ostadighet/smått illamående och huvudvärk. Kul med tre barn hemma..inte så.

Kan detta bero på spiralen? eller är det bara otur med något annat i kroppen som kom och spökar samtidigt? Någon med erfarenhet utav mirena och liknande symtom? Ska det vara så här så känns det ju inte så himla kul :-/

• Svar på tråden Mirena hormonspiral..är det den som ställer till det för mig redan?!
  • fluu

Nja, illamående är inte ovanligt. Men tröttheten och stor yrsel osv känns som det är något annat.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (ts)

Hm, Tack för era svar.

Kanske är något virus på g då..Får se hur det artar sig

• Aldrit mer spiral

Det kan absolut vara spiralen! Jag och många fler har drabbats av liknande besvär, även om de flesta av oss fått det av kopparspiral. Kolla in kopparspiral.blogspot.se/ och bilda dig din egen uppfattning. Hoppas du mår bättre snart!

/Sara

• Anonym (ts)

Oj! Jag som tänkte ta kopparspiralen istället, tur jag "fegade ur" pga risken för långvariga blödningar..vilket nu låter som minsta bekymret.

Läskigt vad en spiral utsätter ktoppen för..tack för du delade med dig.

• Anonym (Yr)

Hej, hur gick det för dig ts om du är kvar på familjeliv? Har nyligen satt in spiral och fått en läskig yrsel jag aldrig upplevt förut. 

Svar på tråden Mirena hormonspiral..är det den som ställer till det för mig redan?!