• KateTal

1 år, vaknar varje natt och vill upp till mig?!

Jag har en pojke på 1 år nu, han har sedan några månader vaknat VARJE natt och blir inte tyst förrän han är uppe bredvid mig i sängen.

Han somnar själv i sin säng varje kväll vid 20 tiden och brukade sova hela natten men nu vaknar han varje natt och står och hoppar och gråt/skriker tills jag tar upp honom och lägger honom bredvid mig i vår dubbelsäng..

Inatt hade min man vaknat och sett min son precis vid fotkanten av sängen. Och jag hade inte märkt något för jag sov juu..

Vi har hans säng bredvid våran i sovrummet så han ser mig , har provat att hålla handen. Men då blir han arg och slår bort den.. :(

Det är alldeles för farligt att han sover uppe i våran säng och jag behöver alla tips och råd jag kan få för att vänja av honom vid att sova hos mig..

Någon som varit i samma situation? Eller har tips / råd?

• Svar på tråden 1 år, vaknar varje natt och vill upp till mig?!
  • Caidencee
    Förtryckt skrev 2015-02-06 21:16:52 följande:
    Och varför fick jag en tumme ner nu då?

SMÅ BARN BEHÖVER UPPMÄRKSAMHET OCH KROPPSKONTAKT! Mycket mer än du tror. Men du kanske kan nöja dig med att bli plastmamma.
    Men,nu fick du mig att känna mig som en riktigt usel förälder.

Usch!
  • Förtryckt

Whops nu citerade du fel person Caidence

• Caidencee
    Förtryckt skrev 2015-02-06 21:42:14 följande:
    Whops nu citerade du fel person Caidence
    Ops,såg det precis!

Det var me jag skulle citera.
  • Förtryckt
    Caidencee skrev 2015-02-06 21:46:16 följande:
    Ops,såg det precis!

Det var me jag skulle citera.
    Förstod det ;)
  • Caidencee
    Förtryckt skrev 2015-02-06 21:47:14 följande:
    Förstod det ;)
    Ska jag vara helt ärlig har jag precis som me inte förstått mig på det där med barns behov av närhet.
    Mitt barn sover egentligen aldrig tillsammans med mig.

• Caidencee

Min son på snart två år får helt talat inte samsova med mig!

Jag blir så himla rastlös och arg då.

Ja,jag förstår hur me tänker och resonerar.

• Anonym (tänk)
    Caidencee skrev 2015-02-06 22:18:41 följande:

Min son på snart två år får helt talat inte samsova med mig!

Jag blir så himla rastlös och arg då.

Ja,jag förstår hur me tänker och resonerar.

Vill sonen inte samsova utan sover gott och bra i alla fall är det ju inget problem.
    Däremot har jag svårt att tro att någon förstår hur me tänker och resonerar, oavsett hur man sover nattetid.
  • Swagger

star34 eller me, som hon kallar sig nu, förlorade ju all trovärdighet när hon erkände att hon inte har några barn.

• Caidencee
    Anonym (tänk) skrev 2015-02-06 22:23:35 följande:
    Vill sonen inte samsova utan sover gott och bra i alla fall är det ju inget problem.
    Däremot har jag svårt att tro att någon förstår hur me tänker och resonerar, oavsett hur man sover nattetid.
    Men det händer rätt ofta att jag låter honom ligga och skrika sig till sömns istället för att ta upp honom och lägga honom i min säng!!

Jag har precis som me den stora övertygelsen om att barn på ett år testar gränser på nätterna,kan sätta ord på sina känslor,inte har någon uppfattning om tid och rum.

Jag tycker precis som me att ts inte ska låta sonen få samsova med henne.
    Lyssna på BVC!!

• Anonym (tänk)
    Caidencee skrev 2015-02-06 22:43:20 följande:
    Men det händer rätt ofta att jag låter honom ligga och skrika sig till sömns istället för att ta upp honom och lägga honom i min säng!!

Jag har precis som me den stora övertygelsen om att barn på ett år testar gränser på nätterna,kan sätta ord på sina känslor,inte har någon uppfattning om tid och rum.

Jag tycker precis som me att ts inte ska låta sonen få samsova med henne.
    Lyssna på BVC!!
    Mm...
    Jag har lite svårt att ta dig på allvar, fredag och allt. Hoppas du löser Coop-problemen i alla fall.
    www.familjeliv.se/forum/thread/74812965-jag-blev-idag-ertappad-pa-coop-extra-med-att-snatta-stringtrosskyddtamponger-och-kondomer
  • Anonym (Lisa)
    KateTal skrev 2015-01-30 16:54:49 följande:

Jag har en pojke på 1 år nu, han har sedan några månader vaknat VARJE natt och blir inte tyst förrän han är uppe bredvid mig i sängen.

Han somnar själv i sin säng varje kväll vid 20 tiden och brukade sova hela natten men nu vaknar han varje natt och står och hoppar och gråt/skriker tills jag tar upp honom och lägger honom bredvid mig i vår dubbelsäng..

Inatt hade min man vaknat och sett min son precis vid fotkanten av sängen. Och jag hade inte märkt något för jag sov juu..

Vi har hans säng bredvid våran i sovrummet så han ser mig , har provat att hålla handen. Men då blir han arg och slår bort den.. :(

Det är alldeles för farligt att han sover uppe i våran säng och jag behöver alla tips och råd jag kan få för att vänja av honom vid att sova hos mig..

Hej!
    Jag har läst tråden och kommer därmed med lite råd/tips till dig

Jag tycker att du ska fortsätta att vara bestämd med att inte låta honom komma upp till dig i dubbelsängen om nätterna.

Det du kan göra är att lägga dig på en egen madrass precis intill hans egen säng.

Försök med att lugna honom,trösta honom osv

• Anonym (tänk)
    Anonym (Lisa) skrev 2015-02-09 17:13:17 följande:
    Hej!

Jag tycker att du ska fortsätta att vara bestämd med att inte låta honom komma upp till dig i dubbelsängen om nätterna.

Det du kan göra är att lägga dig på en egen madrass precis intill hans egen säng.

Inte mer fantasi än så?
  • Cadencee
    Förtryckt skrev 2015-02-09 20:35:44 följande:

Fattar inte hur personen kunde skriva i familjetråden idag då jag var online igår kväll vid 23tiden och såg hur både kopians användare blivit svart och att tråden var 404, dvs borta.

Funderar på de me kan jag säga... Ibland är användaren svart, ibland inte. Sista tråden jag hitta var att jag verkar ha snott kondomer, trosskydd och tamponger på Coop extra xD
    Theo 29/3-13
  • Förtryckt
    Cadencee skrev 2015-02-09 20:42:52 följande:
    Funderar på de me kan jag säga... Ibland är användaren svart, ibland inte. Sista tråden jag hitta var att jag verkar ha snott kondomer, trosskydd och tamponger på Coop extra xD
    Ja fantastiskt eller hur? Sån kreativitet borde man lägga på annat håll. Skrattande
  • K med lilla E
    Anonym (Lisa) skrev 2015-02-09 17:13:17 följande:

Hej!

Eller om dubbelsängen är för hög så att det blir farligt att ramla ner så tar man av benen på den!

• Anonym (mamma)
    KateTal skrev 2015-01-30 16:54:49 följande:

Skönt att det nu verkar ha löst sig för er!

Svar på tråden 1 år, vaknar varje natt och vill upp till mig?!