• t123

Diarre och ont i magen

Är i vecka 38 och vaknade imorse med lite magknip och fick springa till toaletten. Så har det fortsatt sedan dess (6 imorse), har suttit på toan 6-7 gånger. Får dessutom kramper i magen och lite illamående när det kommer, sedan går det över för att komma tillbaka igen i vågor. Kräks inte. Vad kan det vara, magsjuka? Nåt graviditetsrelaterat? Min sambo hade magsjuka för en vecka sedan men det var helt annorlunda, han kräktes i 12 timmar. Har svårt att äta pga smärtan i magen. Vad tror ni? :/

• Svar på tråden Diarre och ont i magen
  • BigMami

Jag kräks aldrig vid magsjuka utan det kommer bara i bakre änden med illamående & magknip. Så det kan vara magsjuka då din sambo nyligen haft det & det kan ta upp till en vecka innan nästa blir smittad..

• Sarai

Jag har vid varje graviditet blivit ganska kass i magen de sista veckorna. Det har sagts mig att det har med hormonnivåerna att göra. Illamåendet kan också komma igen av nervpåkänningar.

Fast vid den här tiden på året är ju olika magvirus ganska vanliga också så det är inte så lätt att veta.

Den här graviditeten har min mage agerat som om jag är förgiftad så jag har kräkts och haft dålig mage i snart nio månader. Skrikandes

As for Sarai your wife, you are no longer to call her Sarai; her name will be Sarah.
Svar på tråden Diarre och ont i magen