• lapeche

Det här med att gå över tiden

Bf+11 idag och jag tror jag blir galen snart! Väskan är packad sen läänge, frysen fylld med matlådor, alla bebiskläder tvättade och vikta... Nu får han komma!

Ingen blödning, ingen slempropp, nada förutom molande mensvärk men så har det varit länge nu.

Någon annan som bara går och väntar? Hur får man tiden att gå? Känner mig bara arg och fången i min egen kropp!

• Svar på tråden Det här med att gå över tiden
  • Snartentrea
    lapeche skrev 2015-01-27 11:45:37 följande:

Bf+11 idag och jag tror jag blir galen snart! Väskan är packad sen läänge, frysen fylld med matlådor, alla bebiskläder tvättade och vikta... Nu får han komma!

Ingen blödning, ingen slempropp, nada förutom molande mensvärk men så har det varit länge nu.

Någon annan som bara går och väntar? Hur får man tiden att gå? Känner mig bara arg och fången i min egen kropp!

Känner igen det där, jag har gått över med alla mina tre (11 dagar med ettan, 8 dagar med tvåan och 5 dagar med trean). Frustrerande, irriterande och jobbigt. Svårt att tänka på nåt annat än att man vill ha ut bebisen. Har du fått nåt slutdatum av BM?

Om det är till nån tröst så startade mina första två förlossningar pang bom utan att jag anade nåt, så rätt vad det är så händer det. Jag ägnade mina övertidsdagar åt att städa, kolla på serier och spela på datorn. Inte roligaste sysselsättningarna, men det fick tiden att gå.

Är själv på 36+4 idag, så jag har flera veckor kvar, men slutade jobba vid jul så det känns som om jag redan nu går på övertid :/
  • Jeanetteemilia

Det är sjukt jobbigt att gå över tiden så jag lider verkligen med dig. Försök hålla dig sysselsatt med någonting, shoppa, se film, träffa folk eller annat du kan komma på, vad som helst för att få dig att tänka på annat. Värst är att vara ensam...

Jag gick över 14 dagar senast och trodde jag skulle bli galen på riktigt. Varje timma var som en vecka, varje dag som en månad... Den här gången tänker jag mig att BF+14 är det egentliga BF hehe hoppas det hjälper. Är v33+4 nu.

• idisnorg

Hur har du det med sammandragningar?

Jag är gravid i v.38+6 och är trött som sjutton på det, har foglossning från h-vetet. Håller så med dig om att det känns som man är fånge i sin egna kropp.

Är rädd att gå övertiden så jag går och letar efter tecken helatiden.

• limpa

Jag känner precis som du, TS. BF+8 idag. Jag fick över 16 dagar med dottern innan jag blev igångsatt.Dehär dagarna känns långsammare än de övriga 40 veckorna tillsammans. Imorgon ska jag på kontroll hos BM, ska be henne göra en hinnsvepning om det går.

Kämpa på!

• lapeche

Tack för era svar! värkarna drog igång vid 17.30 samma dag jag skrev och ut kom han med akutsnitt dagen efter 13.00! Missade i princip latensfasen helt och var öppen 4 cm när vi kom in runt midnatt och allt gick i ett rasande tempo i början, är fortfarande lite chokad och omtumlad men nu är han iaf här ????

• Dimisi

Grattis lapeche! Varför blev det snitt?

Jag har bf idag. Tredje barnet. Bebisen verkar inte ha några planer på att komma ut den närmaste tiden. Han ligger på tvären som att mitt bäcken vore en slags vagga, och där verkar han tycka att det är gott att ligga.

Jag är orolig både för om han ska vända sig rätt om det väl drar igång, och för att det aldrig kommer att starta så länge han ligger sådär.

• jemo2014

Är fyra dagar över tiden och kan ju ha 10-11 dagar kvar... Varje dag är en plåga! Känner mig så ensam och nedstämd. Är mitt första barn och vet ju inte ens vad som väntar. Tror inte jag har några känningar, så svårt att veta! Inte sunt att vagga runt här hemma och leta efter tecken... :(

• maddeliiiish

7 dagar över tiden idag.. Går hemma och bara väntar... 
    Stressen är ett faktum och jag har väl mer eller mindre ett sammanbrott om dagen :( 

Har fått för mig att bebisen aldrig kommer komma.... 

• Daisybramble

Jag har exakt likadant som du! :( Hade bf igår, allt är förberett. Ingen blödning, knappt ens förvärkar senaste dagarna. Vi har fantastikt vårväder ute, men pga foglossningarna kan jag inte ta mig utanför huset. :( Så trött på det här nu att jag snart blir deprimerad.
Svar på tråden Det här med att gå över tiden