kan inte bli gravid?
Hej,
Jag är en 20-årig (snart 21-årig) tjej och har varit tillsammans med min sambo i 1,5 år nu.
Det är även såhär att 2012 så opererade jag bort en cysta på högra äggstocken och min gyn sa att detta kunde påverka mina chanser att bli gravid. I december 2013 fick jag även operera bort cellförändringar på livmodertappen.
Nu är det såhär att jag är urusel på att använda preventivmedel, jag använder ingenting alls alltså, gjorde det förr när jag var yngre bara. Nej vi planerar inte att skaffa barn nu, och ja, superdumt att inte fixa något skydd!
Men iallafall, jag och min sambo har regelbundet sex hela månaderna, och haft det sen vi blev tillsammans, men jag har inte blivit gravid. Vi kan ha sex under ägglossningsperioden också utan att det händer någonting.
Jag har varit gravid en gång i mitt liv när jag var 15-16 så jag har ju kunnat bli gravid. Nu är jag orolig att operationerna förstört någonting. Visst att vi inte tänkt skaffa barn nu men är det inte lite konstigt att jag inte blivit gravid? Jag menar, han kommer ju i mig också.
Är väldigt orolig inför framtiden, planen är att barn ska komma inom 4-5 år kanske..