idaaa93 skrev 2015-01-23 11:02:11 följande:
Hej jag har också precis fått reda på att jag har pcos, fick reda på de idag. Vet inte riktigt vad jag ska känna. Men känner mig väldigt ledsen o tycker de är pinsamt att bli ledsen över de. Vet inte e de kanske bara är jag som känt så. Hur reagerade du när du fick veta?
Ida, jag vetat diagnosen i en vecka precis igår fredag och jag är fortfarande ledsen så känn inte så. Några av dagarna har jag varit glad över att få en diagnos till varför vi haft svårt att få barn och varför min mens varit så oregelbunden. Jag följs gärna åt i den här tråden för jag antar att du kommer få gå igenom samma sak nu som jag? Jag hade bara turen att jag hade precis haft mens dagarna innan vårt första besök och utredningen startade så de kunde ta en del prover på mig redan då direkt. De vill tydligen göra "äggledarkontrastvätsketestet" under dag 9 - 13 i cykeln så direkt när vi varit på första besöket bokade vi in det andra mötet och det var det jag var på i tisdags.
Jag är ledsen pö om pö men nog ändå lättad över att veta att vi inte bara haft otur som inte blivit gravida. Men just nu så känner jag att livet är orättvist! Men man ska ju komma ihåg att vi med PCO är fertila längre och min undersökning visade att jag hade många friska ägg så det är betryggande iallafall :)
Vad gjordes på din undersökning?