JillyJ skrev 2015-01-20 15:02:05 följande:
Hyran på radhuset är ca 6800kr, men för mig är 85 kvadrat fördelat på 3,5 rum, två våningar, altan, balkong och en liten trådgård värd det. Dessutom ska den helrenoveras och det är i ett barnvänligt område utan mycket trafik med en stor lekpark alldeles intill.
500,- på barnens kläder kanske är lågt räknat men jag handlar nästan alltid med rabatter/på rea, så jag är ändå tveksam om det är ett helt orimligt snitt. Jag syr väldigt mycket själv också.
Matkostnaden tycker jag är ok, vi har haft ca 4500-5000 hittills på två vuxna + två barn så anstränger jag mig lite ska jag klara mig på 2500kr.
Den lilla sparandebufferten på 1000kr är till för just några extra kalaskostnader och diverse smått.
Bilen leasar jag med fullservice så där tillkommer ingenting, förutsatt att jag inte krockar. Den är otroligt bensinsnål, ligger på ca 0,4l/milen.
Vad gäller mina kläder kan man säga att jag har ett sådant jobb som betalar för det (egen butik).
Är det en hyresrätt med värme inräknat i de där 6800 kronorna, så är det lätt värt det.
Jag bor själv i ett radhus, dock bostadsrätt, med en avgift på cirka 4200:- exkl. el och värme.
Det är också en trea, 80 kvm, två våningar, balkong, samt uteplats på både fram- och baksidan.