• Anonym (Misstag av samhället)

Hur skall jag fixa mitt liv?

Gått i en särklass av misstag. Jag har gjort en ny test, och det visar sig att jag inte alls behövde gå i en särklass . .

Någonting som jag har vetat sedan i högstadiet, men aldrig fick någon av lärarnas uppmärksamhet till det.

Det jag har i mig är: Frustration, sorg, ångest och hopplöshetskänsla.

Jag vet inte om det är någon idé att ens gå i en allmänkurs. Jag vet inte om det finns någon ork till att slösa bort fler år. Jag vill komma in i yrkeslivet.  .Eller åtminstone i en scenskola.

Jag har ingen aning om vad jag skall ta mig till. Finns det någon lösning?

Jag kanske inte behöver betyg för att komma in i de utbildning som jag önskar mig?

Scenskola vet jag att de vill ha betyg men det kan finnas undantag har jag hört. Hur är det med teaterpedagogs utbildningen?

Vad skall jag göra? Vad kan jag göra?

Det enda som jag har i tankarna är döden, och det är därför jag skapar denna tråd. För jag kan inte tänka ordentligt. Kommer inte på någon lösning överhuvudtaget.

I nuläge pluggar jag. Teater. Vanlig teater, i en folkhögskola.

Tack på förhand!

ÖVRIGT: För att stämma staten/kommunen, hur går jag till väga?

• Svar på tråden Hur skall jag fixa mitt liv?
  • Anonym (usch)

Den/dom som bedömde borde få en fet jävla smäll! Den utanförskap du måste få känt och får lida ännu mer nu.

• Anonym (Misstag av samhället)
    Anonym (usch) skrev 2015-01-20 13:08:20 följande:

Den/dom som bedömde borde få en fet jävla smäll! Den utanförskap du måste få känt och får lida ännu mer nu.

De som bedömde mig att jag skulle tillhöra särskolan, eller de som bedömde mig och menade att jag inte bör gå i en särskola.

Vem menar du borde få en fet smäll?

Jag är tjugoett nu. Blev bedömd och började i en särskola när jag var vid sjuårsåldern . . 

Jag har absolut fått lida under hela skolgången.

Det jag lider av nu, är det som står i TS.

Tack för din förståelse! :)
  • Anonym (lucy)

När jag gick gymnasiet hade dom ingen lärare som kunde hjälpa mig med handikappen så den specialhjälp jag skulle fått ignorerades i 4 år! Efter ett par år när jag skulle söka till högskola uppdagades detta, fick svar att "du saknar den o den behörigheten så du kan inte söka hit" och sån skit. Sökte då upp min gamla skola och hotade med stämning eftersom dom inte hade fixat korrekt hjälp för mina handikapp när det väl begav sig. Fick då sökbara betyg och kom in på högskolan o har nu en utbildning. Det var inget fusk dom gjorde med mina betyg alltså utan jag hade gått hos BUP och fått intyg på handikappet jag hade och då blev det en annan förståelse när man söker för högskola om dom ser problemet klart o tydligt. Så det är mitt förslag till dig, om du har handikapp, se till att få intyg på dessa hos giltig person, gå sedan till skolan det gällde och hota med stämning/sätt press på dom och tala om hur utsatt läge du är i/varit i. Ge inte upp för guds skull.

Svar på tråden Hur skall jag fixa mitt liv?