• Lisma18

levaxin

Hej, jag fick utskrivet minsta dosen levaxin några månader innan vi skulle starta CISI behandling. Pga min fertilitetsläkare sa att det kunde gynna att bli gravid. Jag hade då ett värde på 3,5. Efter kontroll låg jag på 1,7. Nu till min fråga. Hur länge skall man äta levaxinet när man blivit gravid ?
    Tack på förhand

• Svar på tråden levaxin
  • Cissi2801
    Lisma18 skrev 2015-01-20 10:26:18 följande:

Hej, jag fick utskrivet minsta dosen levaxin några månader innan vi skulle starta CISI behandling. Pga min fertilitetsläkare sa att det kunde gynna att bli gravid. Jag hade då ett värde på 3,5. Efter kontroll låg jag på 1,7. Nu till min fråga. Hur länge skall man äta levaxinet när man blivit gravid ?
    Tack på förhand

Du ska äta levaxinet varje dag även när du är gravid... Prata sedan med din läkare när du blivit gravid, så du vet hur många ggr du får ta provtagning
  • Cissi2801
    Lisma18 skrev 2015-01-20 14:00:07 följande:

Ok, tack

Vag
  • Annelie 76

Levaxinet är ersättning för hormon som saknas i kroppen. I värsta fall får du fortsätta resten av livet.

• Cissi2801
    Annelie 76 skrev 2015-01-20 18:57:06 följande:

Levaxinet är ersättning för hormon som saknas i kroppen. I värsta fall får du fortsätta resten av livet.

Det får jag göra
  • Lisma18

Det som är grejen är att jag låg inom referens gränsen innan start av levaxin. Fick denna lilla dos vara för att komma ner under 2. Jag trodde att man bara pt den i början för att gynna att man blir gravid. Om man gått tex 12 v bör man kunna sluta.

Svar på tråden levaxin