vilken bank har lägst inlåningsränta??
Hejsan! Vilken bank har lägst inlåningsränta?? Står inför lägenhetsköp och är helt oerfaren om det här med lån.läser på allt jag kan.
Hejsan! Vilken bank har lägst inlåningsränta?? Står inför lägenhetsköp och är helt oerfaren om det här med lån.läser på allt jag kan.
Lägst jag hittade på DN var 2.13% 3 månaders och fastighet, Bättre Bolån.
[quote=74714706][quote-nick]Kjell2 skrev 2015-01-20 08:30:45 följande:[/quote-nick]Menar du inte utlåningsränta?
Stortidningar och prisjämförelsesiter brukar publicera räntor. Kollar där.
Sen går det till och från att förhandla andra vilkor så bäst är att kolla runt lite.
[/quote
Jo jag menade utlåningsränta ????ska kolla runt på nätet o så vad jag hittar.
Är ju olika från bank till bank...
Vi har fått ner räntan till 1.89% på Swedbank där vi bor...
Sen vet man ju inte vilken ränta ni skulle kunna få i samma bank, det är bara att förhandla runt lite med dom bankerna du har närmast dig...
Vid ett hus lån kan man säga att alla banker bör erbjuda ca 1.99 utan prut. Det bör gå att förhandla ner räntan ordentligt från det. 1.5-1.7 är rimligt vid en sund ekonomi.
Är ju olika från bank till bank...
Vi har fått ner räntan till 1.89% på Swedbank där vi bor...
Sen vet man ju inte vilken ränta ni skulle kunna få i samma bank, det är bara att förhandla runt lite med dom bankerna du har närmast dig...
Vid ett hus lån kan man säga att alla banker bör erbjuda ca 1.99 utan prut. Det bör gå att förhandla ner räntan ordentligt från det. 1.5-1.7 är rimligt vid en sund ekonomi.
Räntan du får beror mindre på vilken bank du väljer och mer på var lägenheten ligger, din inkomst och framför allt hur duktig du är på att pruta.
Själv tycker jag det viktigaste är en bra kontakt på banken jag kan mejla eller ringa personligen och få snabba svar och bra svar av.