• chinga

Jobba i äldrevården?

Jag funderar lite på att byta jobb o tänkte börja i äldreomsorgen. grejen är att jag har hört så mycket dåligt om det, att det är så sjukt stressigt och tungt. Har också två barn som är 6 och 8 tror ni det skulle funka? Antar att man får börja som vikarie också... Kan ni inte berätta hur det är ni som jobbar i äldrevården? 

• Svar på tråden Jobba i äldrevården?
  • Friidaliinnea01

Jag har jobbat inom äldrevården sen 2 år tillbaka. Jag är nu 20 år och jag har inga barn, för mig har det funkat otroligt bra att jobba kvällar och helger vilket är ett måste inom vården och på många andra ställen. Stress!? Jo det ska jag inte ljuga om, visst är det ett stressigt yrke, men vilket yrke är inte det ibland..

Jag har haft jätte bra arbetskollegor och underbara kunder under dessa två år och jag skulle verkligen kunna vidareutbilda mig inom detta yrket men väljer en annan väg iaf..

För min mamma är det annat, hon har jobbat inom vården till och från i 20 år men har idag ett annat yrke pga att man jobbar helger och hon känner att hon vill umgås med mina yngre syskon mer än bara två helger i månaden..

Det funkar väl om du har en suverän partner som kan ta barnen på helgerna!

Men som jag sa det är ett helt underbart yrke och jag tycker du iaf ska prova!

Lycka till

• chinga

Tack för svar! ja min sambo kan antagligen ta barnen på helgerna så det ska nog gå, trist att man får träffa dem så lite bara... men det låter ju helt okej på dig och så, yrket alltså. :)

Svar på tråden Jobba i äldrevården?