-
-
Svar på tråden Ni som använder Menopur, se hit!
-
Är de färdiga sprutor nuförtiden? På min tid fick man blanda själv så tyvärr kan jag inte hjälpa dig.
-
Nej du blandar själv fortfarande och drar upp o spruta.Jag är bara jag skrev 2015-01-19 16:21:36 följande:
Är de färdiga sprutor nuförtiden? På min tid fick man blanda själv så tyvärr kan jag inte hjälpa dig.
-
Ja,men det var inte så svårt. En vätskeampull är ju en viss mängd och man kan blanda 2-3 ampuller med en pulver tror jag. Sen är det bara dra upp alltihopa i sprutan.
-
Nej men du missförstår mig. Blanda är inga problem. Det jag inte fattar är hur mycket som är 175 ie då sprutan inte har det märkt på.Jag är bara jag skrev 2015-01-19 18:09:06 följande:
Ja,men det var inte så svårt. En vätskeampull är ju en viss mängd och man kan blanda 2-3 ampuller med en pulver tror jag. Sen är det bara dra upp alltihopa i sprutan.
-
Spelar ingen roll. Du vet ju mängden du ska ta och då blir det ju rätt direkt. Jag tog maxdos,det var väl 6 ampuller tror jag och då fylldes nästan hela sprutan tyckte jag! Menopur och likande mäter man inte med sprutan som t.e.x Puregon utan det är antal ampuller man mäter utifrån.maka011 skrev 2015-01-19 18:25:45 följande:Nej men du missförstår mig. Blanda är inga problem. Det jag inte fattar är hur mycket som är 175 ie då sprutan inte har det märkt på.
-
Det är ju 37,5e mellan varje streck. Hälften av det 18.75. Så jag hade antingen dragit upp till mellan 150 och nästa streck. Eller ta nästa streck, alltså vid 187,5. Känns viktigare att komma igång och ringa kliniken imorgon för en mer utförlig ordination än att det inte blir sprutstart. De kan ju justera dosen i efterhand. Så hade nog jag gjort.maka011 skrev 2015-01-19 18:25:45 följande:Nej men du missförstår mig. Blanda är inga problem. Det jag inte fattar är hur mycket som är 175 ie då sprutan inte har det märkt på.
-
Skojar du? Jag måste ju veta hur mycket som är 175 ie för att det ska bli rätt.Jag är bara jag skrev 2015-01-19 18:28:56 följande:
Spelar ingen roll. Du vet ju mängden du ska ta och då blir det ju rätt direkt. Jag tog maxdos,det var väl 6 ampuller tror jag och då fylldes nästan hela sprutan tyckte jag! Menopur och likande mäter man inte med sprutan som t.e.x Puregon utan det är antal ampuller man mäter utifrån.
-
175 IE borde bli ovanför 150 märkningen men under nästa streck som är 187,5. Här nedan har jag dragit upp vatten i en sprutan hoppas det hjälper
-
Man mäter inte så med Menopur. Har tatt det flera gånger nämligen och aldrig mätt så utan bara blandat. En ampull= en viss mängd och sen tar man så många man är ordinerad. 6 stycken= maxdos som är 450 ie var det på min tid. Annars måste de ändrat hela systemet!happyhappy skrev 2015-01-19 18:31:21 följande:Det är ju 37,5e mellan varje streck. Hälften av det 18.75. Så jag hade antingen dragit upp till mellan 150 och nästa streck. Eller ta nästa streck, alltså vid 187,5. Känns viktigare att komma igång och ringa kliniken imorgon för en mer utförlig ordination än att det inte blir sprutstart. De kan ju justera dosen i efterhand. Så hade nog jag gjort.
-
-
Jo man äter så med menopur. Man blandar i två doser pulver i vätskan. Sen dra man själv upp i sprutan från vätskan och då måste man ju veta hur många ie man ska ta.Jag är bara jag skrev 2015-01-19 18:36:55 följande:
Man mäter inte så med Menopur. Har tatt det flera gånger nämligen och aldrig mätt så utan bara blandat. En ampull= en viss mängd och sen tar man så många man är ordinerad. 6 stycken= maxdos som är 450 ie var det på min tid. Annars måste de ändrat hela systemet!
-
Jaha,men dumförklara mig då som gjort detta flera gånger!! Man gjorde INTE så på min tid. Punkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag har sagt det förr,men säger det igen-jag ska sluta försöka hjälp folk för mina svar duger tammeden aldrig!!! Gör hur ni vill,ta vilken dos ni vill! Spelar ingen roll-duger era ägg duger vilken dos som helst.dumdummast skrev 2015-01-19 18:39:20 följande:Jo man äter så med menopur. Man blandar i två doser pulver i vätskan. Sen dra man själv upp i sprutan från vätskan och då måste man ju veta hur många ie man ska ta.
-
Jag menade verkligen inte att dumförklara någon. Förklarar bara hur man gör nu. Gjorde man inte så på din tid så måste dom har ändrat hur det fungerar nu.Jag är bara jag skrev 2015-01-19 19:29:04 följande:
Jaha,men dumförklara mig då som gjort detta flera gånger!! Man gjorde INTE så på min tid. Punkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag har sagt det förr,men säger det igen-jag ska sluta försöka hjälp folk för mina svar duger tammeden aldrig!!! Gör hur ni vill,ta vilken dos ni vill! Spelar ingen roll-duger era ägg duger vilken dos som helst.
-
Jag vet inte hur det fungerade innan, men numera gör man inte så. Helt ärligt låter det gamla sättet lättare. Tack för hjälpen båda två.
-
Fick du någon hjälp av kliniken idag? Hoppas det gick bra!maka011 skrev 2015-01-19 19:37:58 följande:
Jag vet inte hur det fungerade innan, men numera gör man inte så. Helt ärligt låter det gamla sättet lättare. Tack för hjälpen båda två.
-
Jag mätte upp till lite innan 187,5 strecket och det visade sig vara rätt. :) Tack! Men idag blev det höjt till 187,5. :phappyhappy skrev 2015-01-20 18:50:14 följande:Fick du någon hjälp av kliniken idag? Hoppas det gick bra!
-
Ja men då blir det ju lite lättare :)maka011 skrev 2015-01-20 22:25:50 följande:Jag mätte upp till lite innan 187,5 strecket och det visade sig vara rätt. :) Tack! Men idag blev det höjt till 187,5. :p
-
Du har rätt men det har de andra också. Jag har nämligen med bara ett par månaders mellanrum fått prova på båda sätten.Jag är bara jag skrev 2015-01-19 19:29:04 följande:Jaha,men dumförklara mig då som gjort detta flera gånger!! Man gjorde INTE så på min tid. Punkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag har sagt det förr,men säger det igen-jag ska sluta försöka hjälp folk för mina svar duger tammeden aldrig!!! Gör hur ni vill,ta vilken dos ni vill! Spelar ingen roll-duger era ägg duger vilken dos som helst.
Jag bytte klinik nämligen. Ena kliniken körde så som "jag är bara jag" skriver och jag fick blanda varje kväll och använda allt. Andra kliniken då blandade jag för typ en vecka framåt och fick dra upp en viss mängd per dag.