• ssa123

Vilken bilstol vill man ha?

Söker en bakåtvänd stol som helst ska gå montera i mitten bak på volvo v70. Gärna enkel att flytta mellan bilar( vi har inte isofix) samt hög komfort då vi åker MYCKET bil långt.

Tips??

• Svar på tråden Vilken bilstol vill man ha?
  • Sisisisi

Besafe Izi plus är den bästa jag har haft, men den är inte jättesmidig att flytta. Har man gjort det några gånger är det ju inga problem, men det finns enklare att flytta på. Britax maxway är populär oxå, lite smidigare att flytta på, men går inte att luta under färd, vilket kan vara en fördel om man ofta åker långt, annars ganska meningslöst. Ännu smidigare att flytta på är Klippan Triofix, då den inte har några underförankringsband, dock är den bara godkänd till 18 kg.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Milleman

Vi hittade ingen stol som gick att ha i mitten av vår Volvo V70! Detta var 2011 så vet inte vad som hänt på marknaden sen. Det negativa ed att ha i mitten är att man inte når bak till barnet.

Vi har en Brio Zento nu och sonen på 3,5 år (105 cm och 18 kg) sitter änsålänge bra :)

Den har inget stödben och den fästes med remmar i förarsätet så om ni köper en uppsättning remmar till så är den skutlätt att flytta! Det är remmarna som tar lite extratid att sätta fast.

• ssa123

Tack för många bra tips!

Anledningen att jag vill ha i mitten bak är att vi har tre barn och jag är så gott som aldrig själv i bilen med bara minstingen, därför tänkte jag mitten bak. Men kanske är smidigare på nått annat sätt?

Svar på tråden Vilken bilstol vill man ha?