Stimulans 8 månaders bebis? Hjälp?'!
Behöver en 8 månaders (eller ålder däromkring) aktiveras på något sätt?
Jag som person är inte så lekfull eller fantasifull av mig när de gäller så små barn, äldre barn är det roligare att leka med merrän små barn blir jag själv "uttråkad" efter 5-10 min. Men jag försöker för min dotters skull. Men jag märker att dom gånger hon leker själv vilket kanske är för ofta, så blir/är hon gnällig och uttråkad. Hon varken kryper eller ålar sig eller ens rullar runt men bvc säger att det är olika för alla barn, men jag har börjat tänka att det är vårt (vi föräldrars) fel? Kan det ens vara vårt fel?? Får så sjukt dåligt samvete och jag försöker leka med henne men de blir max 10 min. Vi har inte så mycket annat att göra om dagarna, knappt några hushållssysslor , inga vänner/familj att träffa.
Hon sover dåligt om nätterna och på något sätt har jag fått för mig att det är för att hon är uttråkad om dagarna och är seg varje dag för vi inte hittar på något???
Hur är det med leksaker/annat skoj som behövs för att hjälpa till på traven? Vad ska jag köpa för leksaker?? Gåstol har vi valt bort av olika anledningar.....
Hon helammas oxå fortfarande då mat är inget hon tycker om :'( försöker varje dag men nej :(
En fråga till, behövs rutiner??? Jag har aldrig levt med rutiner men behöver barn kanske det ??
Hjälp, tips och råd TACK??!!