• silhuett

Fastedagarna vid 5:2-dieten

Jag och sambon tänkte börja med 5:2-dieten, i kombination med att minska kolhydratintaget de dagar då vi inte fastar. Det jag undrar är om man bör ha samma två dagar i veckan som man fastar (t.ex. alltid tisdag och torsdag), eller om man kan variera sig, (bland måndag och onsdag, ibland fredag och lördag, etc.) så länge man håller sig till sina två dagar?

Behöver det gå ett visst antal dagar emellan fastedagarna?

• Svar på tråden Fastedagarna vid 5:2-dieten
  • Annelie 76

Du kan välja vilka dagar du vill. Man kan, om man är extrem, ha båda dagarna efter varandra.

• silhuett

Tack för svaren! Har läst om dieten på nätet, men det är ingen som preciserar vad som menas. Jag tror ju själv att det är lättast att ha en eller flera dagar emellan, men det märker man väl efter ett tag :)

• Tonårsmamman1
    silhuett skrev 2015-01-14 19:38:04 följande:

Tack för svaren! Har läst om dieten på nätet, men det är ingen som preciserar vad som menas. Jag tror ju själv att det är lättast att ha en eller flera dagar emellan, men det märker man väl efter ett tag :)

Rent psykologiskt är det nog lättare att sprida ut fastedagarna, men jag tror inte det spelar så stor roll för resultatet. Det viktigaste är att man inte överäter de andra dagarna. 

Välj de dagar som passar bäst med ert liv.
Svar på tråden Fastedagarna vid 5:2-dieten