Återkommande minne av en dröm?
Jag är en sådan som aldrig kommer ihåg drömmar. Jag vaknar ibland när jag drömt och så, men sedan en timme senare så har jag glömt allt.
Jag drömde däremot en obehaglig dröm när jag var ungefär 13 - 14 år gammal och jag är nu 34 år gammal. Egentligen var inte själva drömmen obehaglig utan det som utspelade sig i den.
Jag vaknade i alla fall upp med panikkänslor minns jag, men sen insåg jag att det bara var en dröm.
Det knasiga är sedan att jag med ungefär tre års mellanrum brukade drömma om drömmen på samma sätt igen. Vakna nästintill panikslagen för att sedan komma på att -Ja just det, det var jun en dröm bara. Varje gång så har drömmen utspelat sig på exakt samma sätt och jag tonfallet i replikerna är exakt det samma.
Sen så för ungefär fem år sedan när jag var runt 29 så drömde jag (om) den här drömmen som jag gjort så många gånger förut. Jag minns som sagt aldrig drömmar men just den här drömmer jag om igen. Om och om..
Då senare på dagen vid det tillfället så tänker jag plötsligt en tanke jag dittills inte tänkt. Tänk om det inte var en dröm? Tänk om det verkligen hände?