• sedärja

Smärtsam nysning i vecka 16

Hej alla kunniga! I förrgår kväll- för ungefär två dygn sedan - nös jag till rejält, vilket gjorde enormt ont i nedre delen av min 16-veckorsmage. Det riktigt högg till och jag trodde verkligen att jag skulle gå sönder. Som tur var släppte det snabbt, men jag kan då och då känna att det ömmar och smärtar till långt ned på höger sida - absolut inte lika illa som vid nysningen, men som småhugg på eller kring en och samma punkt. Jag börjar fundera på om jag kan ha nyst sönder någonting, eller om det verkligen bara är ligamenten som spökar? 

• Svar på tråden Smärtsam nysning i vecka 16
  • Hemlig96

Hej! Är i vecka 17, brukar också få ont när jag nyser. Ett tips att jag spänna sig innan man ska nysa, om man nu hinner känna nysningen innan. Tror inte heller det är någon fara, är nog bara ligamenten och livmodern som spökar med dig. Kram <3

• jagharenkatt

Det är nog ingen fara! Oroa dig inte och NJUT av graviditeten istället. :) Fokusera på det positiva. Är det något som oroar dig så ring MVC på en gång så de kan lugna dig och förklara varför det är så. Det är inge kul att oroa sig i onödan.

Jag var själv rädd och orolig och kände efter för mycket så jag kunde inte njuta av graviditeten. Men det var aldrig någon fara. Ditt problem hade jag ett tag men det var bara för att livmodern växte. :)

• jagharenkatt

Det är nog ingen fara! Oroa dig inte och NJUT av graviditeten istället. :) Fokusera på det positiva. Är det något som oroar dig så ring MVC på en gång så de kan lugna dig och förklara varför det är så. Det är inge kul att oroa sig i onödan.

Jag var själv rädd och orolig och kände efter för mycket så jag kunde inte njuta av graviditeten. Men det var aldrig någon fara. Ditt problem hade jag ett tag men det var bara för att livmodern växte. :)

• Pastella

Usch ja! Det där är ligamenten! Jag hade så ont vid varje nysning, som en ordentlig ilning eller hugg men det försvann fort. Jag böjer fortfarande ihop mig när jsg nyser bara av att minnas smärtan! Ofarligt dock:)

• snusmumriken

Jag nös tidigare idag i bilen och fy vad ont det gjorde. Känns som att något går av där inne. Men det är helt normalt :)

• sedärja

Taaack alla för svar! Nu känner jag mig lugnare och mer säger på att det faktiskt är ligamenten :) <3

Svar på tråden Smärtsam nysning i vecka 16