• Madeleines89

Frågor om specialpedagogutbildning

Hej!

Jag undrar om det är någon här som läser till specialpedagog, och hur du isåfall lägger upp dina studier?

Funkar det att jobba samtidigt? Hur mycket jobbar ni isåfall?

Hur mycket måste man vara i skolan om man inte valt på distans eller är distans det enda som funkar med jobb samtidigt?

Ni som är klara, vad ligger lönen på?

Mycket frågor ????

• Svar på tråden Frågor om specialpedagogutbildning
  • KakanSmakan

Specialpedagog går att läsa via lärarlyftet, eller gick iaf förra året. Kursen finns säkert kvar om du söker efter den. Distans tror jag.

• Tinnys

Läser sista terminen på distans. Har hela tiden arbetat 100%

• Madeleines89

Okej kakaksmakan :) ser bara att det finns speciallärare men ska kika närmare på det. Tack fär tipset!

• Tinnys

Jag går på Stockholms universitet och vi har haft ca två dagar i månaden på universitetet. Torsdagar och fredagar har det varit. I perioder är det tungt men det beror också på hur van man är att studera.

• Madeleines89

Någon som läser på Göteborgs universitet? Hur många träffar har ni på skolan. Tänker på gruppträffar, föreläsningar m.m

• blivandespecped

Sparkar lite liv i denna tråden igen...

Jag har kommit in på specialpedagogutbildningen i Göteborg nu till hösten och ska läsa på distans från Skövde.

Hade Örebro som andra valet och funderar nu lite hur många träffar som krävs "på plats" i Göteborg under terminen? Det står 10-12 träffar /termin, men förstår inte riktigt om det är gruppträffar på hemmaplan inräknat i dessa? Känns som väldigt många?

Läser man på Örebros hemsida står det 1-2 träffar/termin i skolan.

Någon som läser/har läst utbildningen i Göteborg eller Örebro?

• älskarlivet81
    blivandespecped skrev 2015-07-10 18:10:05 följande:

Jag har kommit in på specialpedagogutbildningen i Göteborg nu till hösten och ska läsa på distans från Skövde.

Hade Örebro som andra valet och funderar nu lite hur många träffar som krävs "på plats" i Göteborg under terminen? Det står 10-12 träffar /termin, men förstår inte riktigt om det är gruppträffar på hemmaplan inräknat i dessa? Känns som väldigt många?

Jag ska läsa speciallärarprogrammet i Malmö, 50%. Vi kommer att ha ca 10 träffar per termin inne på högskolan.
  • blivandespecped

Ok. Tack för svar ?

Får fundera lite hur jag ska göra, känner att det blir mycket att åka med två mindre barn hemma och jobba samtidigt... men vill så gärna läsa! Har planerat detta sedan jag läste till förskollärare för drygt 10 år sedan ????

• blivandespecped

Ok. Tack för svar ?

Får fundera lite hur jag ska göra, känner att det blir mycket att åka med två mindre barn hemma och jobba samtidigt... men vill så gärna läsa! Har planerat detta sedan jag läste till förskollärare för drygt 10 år sedan ????

• älskarlivet81
    blivandespecped skrev 2015-07-11 11:46:35 följande:

Ok. Tack för svar ?

Jag kommer att jobba samtidigt och har också två små barn, kommer dock jobba 80% bara.
  • Vottisen

Hej. Jag hittade den här tråden och har en fråga... Jag sökte till specialpedagog utbildningen i både Linköping och Örebro men kom inte in. Hur många akademiska poäng hade ni som kommit in? Tänkte så jag vet hur mycket kursen jag behöver läsa för att ha större chans till nästa år :)

• Vottisen
    blivandespecped skrev 2015-07-10 18:10:05 följande:

Hej. Jag hittade den här tråden och har en fråga... Jag sökte till specialpedagog utbildningen i både Linköping och Örebro men kom inte in. Hur många akademiska poäng hade ni som kommit in? Tänkte så jag vet hur mycket kursen jag behöver läsa för att ha större chans till nästa år :)
Svar på tråden Frågor om specialpedagogutbildning