• sandorti91

SBA assistans, bluff?

Jag blev för över ett år sen övertalad om att skriva på papper om brandskyddsassistans, dumma mig! Han lyckades övertala mig om att det var så värt priset, tror det var typ 5000kr som jag nu delbetalar. Har nu idag dock råkat snubbla över info om att dom är bluff? Stämmer detta? Kan jag på något sätt upphäva detta? Kanske ta kontakt med en konsumentrådgivare? Kostar det?

Hjälp!

• Svar på tråden SBA assistans, bluff?
  • Brattman

Vad innebär brandskyddsassistens, det vill säga vad är det som du betalar för?

• sportpappa

Ja, du har blivit lurad till att betala för mycket.
    Har du blivit lurad på något annat sätt, dvs. har de inte levererat det avtalade eller är tjänsten bristande på något annat sätt?
    Det kostar inget att kontakta konsumentrådgivare eller att anmäla företaget om du har något att anmäla.

Tidigare artiklar:
    lt.se/nyheter/sodertalje/1.2217999-anmalde-brandskyddsforetag-for-stold
    vlt.se/nyheter/vasteras/1.2246398--jag-blev-palurad-brandslackaren-
    www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/det-har-ar-bluffmakare

• Karinepaz

Jag blev oxå lurad betalade mer en två år och nu vill de ha mera.pengar nån Amortering jag vet inte vem ska jag kontakta

• sportpappa
    Karinepaz skrev 2016-06-17 16:56:48 följande:
    Jag blev oxå lurad betalade mer en två år och nu vill de ha mera.pengar nån Amortering jag vet inte vem ska jag kontakta
    Jag hade börjat med att kolla avtalsvillkoren. Står det något om uppsägning och förlängning? Vad är det fakturan handlar om? Har du sagt upp tjänsten? Om du inte säger upp en tjänst med automatisk förlängning så betyder ju det implicit att du vill ha kvar den.
    Prata med en konsumentrådgivare om du inte vet vad du ska göra.

Det har kommit en ny lag som reglerar automatisk förlängning, men eftersom avtalet ingicks innan lagen trädde i kraft så gäller inte den i det här fallet. Dock gäller den efter att du förlängt avtalet om det nu är det som det handlar om.
Svar på tråden SBA assistans, bluff?