• Evernote

Är Miljöpartister Miljösvin?

Egentligen borde vi alla vara miljöpartister men kan inte rösta på ett Miljöparti som har andra prioriteringar än miljön. 
    Vi har sett en rad ex. på vilka miljösvin dom är och jag kom på något värre. Bara 1% i Sverige betalar klimatkompensation fast alla partier påstår sig vara miljöpartier och mer än en % röstar på MP. Alltså har MP bara läpparnas bekännelse för det kan inte bara vara 1% av dem som reser och resten låter bli.

Här ser vi mer om vad som egentligen gäller:

"När en särskild flygskatt kan införas vet hon inte. Beskattning av flygresenärer ska både dra in pengar till statskassan och göra det mer attraktivt att välja tåget som är bättre för miljön, enligt ministern.

Flygskatten har kritiserats av borgerliga politiker som varnat för minskat flygresande och att jobb i flygsektorn hotas."
    www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3874483.ece
    Miljöskatter ska kanske gå till asyltrafiken.
    Borgarna räds minskat flygande, dvs minskade skador, verkligen snyggt!!

Det enda raka är att miljöskatter bara får gå till miljöåtgärder, eller hur?

• Svar på tråden Är Miljöpartister Miljösvin?
  • Philipsson
    themia skrev 2015-01-29 22:17:51 följande:
    Jag ville ha dina belägg för att miljöpartister är hycklare.
    Men det var ju inte det du skrev
  • themia
    Philipsson skrev 2015-01-30 23:48:39 följande:
    Men det var ju inte det du skrev
    Jo, det var just vad jag skrev. Du påstod att miljöpartister är hycklare och jag bad dig presentera belägg för det påståendet.
    Vilket varje normalbegåvad person borde begripit.

• LPE
    themia skrev 2015-01-30 16:23:00 följande:
    Har inget svar på det, men det har säkert du.
    Inte än men om du är i MP kanske du kan gissa, själv tycker jag det är krångligt ofta.
    Long Playing Emission
  • LPE
    themia skrev 2015-01-30 16:23:58 följande:
    Och .....?
    Läs vad jag svarade på.
    Long Playing Emission
  • LPE
    Philipsson skrev 2015-01-30 23:47:38 följande:
    Vill Mp ha kärnkraft då?
    Nej dom kan inte tänka på fler saker på en gång, som att öka folkmängden i onödan från varma länder och vi kan få mer energiproblem.
    Long Playing Emission
  • KillBill
    LPE skrev 2015-01-31 03:20:55 följande:
    Nej dom kan inte tänka på fler saker på en gång, som att öka folkmängden i onödan från varma länder och vi kan få mer energiproblem.
    Menar du att du definierar invandringen som ett energiproblem? Skrattande
  • themia
    LPE skrev 2015-01-31 03:17:40 följande:
    Läs vad jag svarade på.
    Jag vet vad du svarade på, men inte vad du vill ha sagt med ditt svar.
    Men försök gärna igen.
  • LPE
    KillBill skrev 2015-01-31 05:22:52 följande:
    Menar du att du definierar invandringen som ett energiproblem? Skrattande
    Vanlig invandring är ok men den stora asylinvadringen från varma länder rubbar givetvis Energibalansen om miljövänlig energi, speciellt som "Miljöpartiet" vill ta bort kärnkraft så vi kan tvingas till mer fossilt.
    Long Playing Emission
  • LPE
    themia skrev 2015-01-31 14:47:53 följande:
    Jag vet vad du svarade på, men inte vad du vill ha sagt med ditt svar.
    Men försök gärna igen.
    Reser du ofta, betalar du klimatkompensation?
    Long Playing Emission
  • themia
    LPE skrev 2015-02-01 08:27:02 följande:
    Reser du ofta, betalar du klimatkompensation?
    Jag går eller cyklar, och det händer att jag åker biogasbuss.
    Betalar inte klimatkompensation.

Hur gör du själv?
  • Philipsson
    themia skrev 2015-02-01 11:35:23 följande:
    Jag går eller cyklar, och det händer att jag åker biogasbuss.
    Betalar inte klimatkompensation.

Hur gör du själv?
    Ok, men Åsa Romson flyger, från Bromma, den flygplats hon vill lägga ned, av miljöskäl!

Förutsätter att du som Mp:are inte åker flygmaskin. Eller? Eller har en persondator med metaller i (vilket alla har). Mp vill ju stänga ned alla gruvor.
  • themia
    Philipsson skrev 2015-02-01 23:48:18 följande:
    Ok, men Åsa Romson flyger, från Bromma, den flygplats hon vill lägga ned, av miljöskäl!

Förutsätter att du som Mp:are inte åker flygmaskin. Eller? Eller har en persondator med metaller i (vilket alla har). Mp vill ju stänga ned alla gruvor.
    Du är patetisk.
    Stänger den här tråden
  • FDFMGA
    themia skrev 2015-02-02 16:56:10 följande:
    Du är patetisk.
    Stänger den här tråden
    Skulle tro att Ph läst om att Miljöpartiet tidigare menade att Vattenfall borde hindras från att öppna fler brunkolsgruvor i Tyskland.

Det är iallafall min gissning att hen har läst men inte förstått - och då brukar hen egga upp sig som i detta fall när hen påstår att MP vill stänga alla gruvor.

Utan att vara särskilt insatt i MP:s politik så anser jag det uteslutet att de anser att alla gruvor ska stängasSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • themia
    FDFMGA skrev 2015-02-02 17:17:28 följande:
    Skulle tro att Ph läst om att Miljöpartiet tidigare menade att Vattenfall borde hindras från att öppna fler brunkolsgruvor i Tyskland.

Det är iallafall min gissning att hen har läst men inte förstått - och då brukar hen egga upp sig som i detta fall när hen påstår att MP vill stänga alla gruvor.

Utan att vara särskilt insatt i MP:s politik så anser jag det uteslutet att de anser att alla gruvor ska stängasSkrattande
    Javisst, det är den typen av logik det handlar om.
    MP vill att vi ska leva som på stenåldern, typ.
  • FDFMGA
    themia skrev 2015-02-02 17:28:06 följande:
    Javisst, det är den typen av logik det handlar om.
    MP vill att vi ska leva som på stenåldern, typ.
    Ja, många av jepparna som lockas av Åkesson borde nog ägna sig åt lästräning - tror att de skulle lugna ner sig väsentligt om de någotsånär förstod vad de läser.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Är Miljöpartister Miljösvin?