• Conamore

Gå över tiden IGEN. Igångsättning om två dagar.

Måste bara skriva av mig lite.

Väntar mitt andra barn och har gått över tiden 12 dagar. 12 dagar?! Känns oändligt långt.

Med mitt första barn gick jag över 41+3. Blev sedan igångsatt pga minskad fostervattenmängd.

Känner mig ledsen eftersom min kropp inte verkar vilja samarbeta.

Varför vill mina förlossningar inte starta av sig själva?

Har fått tid för igångsättning på tisdag om inget hänt innan dess.

Det känns så hopplöst. Hade verkligen önskat att förlossningen skulle startat av sig själv denna gången...

• Svar på tråden Gå över tiden IGEN. Igångsättning om två dagar.
  • anidue

bamsekramar på dig!
    oh va jobbigt. man blir ju så stor och det käns rätt tungt i slutet. men vi är olika, olika kroppar reagerar olika. håll ut. snart kommer bebisen!!! och då är du tvåbarnsmamma. och det är någonting! grattis till hela familjen.

• Conamore

Tack för ditt svar!

Jo, jag vet ju det. Och längtar så! Snart har vi vår bebis hos oss...

Det känns bara väldigt frustrerande.

Blir inte lättare av att alla säger hur STOR magen blivit sista veckorna. Ja. Jag VET det. Och på något sätt ska det komma ut. Känns som att bebis kunde jäsa klart nu och komma ut. Helst för en vecka sedan

anidue skrev 2015-01-11 00:20:42 följande:

bamsekramar på dig!

oh va jobbigt. man blir ju så stor och det käns rätt tungt i slutet. men vi är olika, olika kroppar reagerar olika. håll ut. snart kommer bebisen!!! och då är du tvåbarnsmamma. och det är någonting! grattis till hela familjen.

• Snartentrea

En BM jag haft sa en gång till mig att varje kvinna har sin egen individuella graviditetslängd. Jag har gått över 11, 8 och 5 dagar med mina tre, räknat på att gå över nu med fyran också :/

• Stampe

Mmmm här sitter jag och hoppas på att denna bebis vill titta ut tidigare än sina syskon. Men det lär nog inte bli så. Första spontan förlossning v41+0 , nr 2 igångsättning v42+0. Nu gravid v38+2 och vill bara föda! Är sååååå redo nu, men tydligen inte bebis. Lär väl få vänta ett par veckor till :(

Tyvärr kvittar det ju hur redo vi är, det är helt när bebisen känner sig redo. Önskar dig lycka till i morgon och hoppas att det startar själv innan. Men så underbart att du snartfår hålla din bebis i famnen!

Svar på tråden Gå över tiden IGEN. Igångsättning om två dagar.