• Forumvärd

    Nytt år nya löften och mål eller?

    2015 har hunnit bli två veckor och gammalt ska kastas ut och nytt tas in, eller?
    Hur ser du på det där med nyårslöften eller mål?
    Har du något tydligt mål eller tycker du att det är onödigt tjafs?
    Rösta och diskutera gärna i tråden.

    Mitt eget nyårslöfte- samma som alltid- är att jag ska ta träningen på allvar. Vi får väl se hur det går

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nytt år nya löften och mål eller?
  • Abbe83

    Jag har inget nyårslöfte men målet är att hitta ett jobb jag trivs med innan året är slut, blev nyligen arbetslös. 

  • EnGladPingvin

    Jag är en mycket målinriktad person och att sätta mål har hjälpt mig många gånger. I år har jag satt följande mål:

    - Genomföra en halvklassiker.
    - Spinga minst tre gånger i veckan.
    - Byta jobb.
    - Läsa bok minst 15 min innan jag somnar på kvällen.
    - Sova bättre och mer. Bl.a. genom att lägga mig i tid och inte surfa på mobil eller surfplatta i sängen.

    Fullt realistiska mål bara jag bestämmer mig och det har jag gjort.

  • ölburk2

    Ähh, det räcker med att ta dan som den kommer, å sen göra det bästa av situationen.., imorgon kanske ändå inte finns.


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Anonym (M)

    Det enda mål jag har är att bli frisk, men det hade jag långt innan nyår och hoppades att det skulle vara avklarat vid det här laget. Får väl hoppas att jag är frisk till sommaren iallafall.

  • Duckan

    Mitt enda mål är att springa flera lopp och snabbare än förra året. Är inte helt säker på att det går, men försöka ska jag.

  • The past is now

    Har 2 riktiga mål. Har aldrig gett mig nyårslöften förr men tänkte att jag gör det nu.

    1: Ta bättre hand om mig själv.

    2: Ett jobb.

  • Anonym (Barnlös)

    Samma mål som alla år sen -06: bli gravid!  Allt annat är underordnat det.

  • BandAnna

    Kunde inte bry mig mindre om mål och krav på mig själv år 2015. Jag tänker bara göra vad jag känner för.


     


    Förra året satsade jag så inåt helvete på att prestera, för att visa både andra och mig själv att jag kan och vill så jävla mycket. Pretentiöst så det förslår. Därför får det bli lite mer hakuna matata på sofflocket i år.

  • Anonym (hoppas)

    Jag ska göra mitt bästa för att få ett fast jobb men viktigast är att få ett slut på mitt barns utfrysning i skolan! De har haft hösten på sig att lösa problemet men det har bara förvärrats, så nu anmäler jag dem om jag måste.

  • lövet2

    Inget nyårslöfte direkt, men jag har några tydliga mål:

    *Skaffa en inkomst
    *Hitta en medicin som är bättre anpassad till just mig
    *Stå på benen och hålla mig i från akuten

  • En PantherTant

    Mål i livet har jag - men tycker dedär med nyårslöften är bara löjligt tycker jag. 1.1 är det inget magisk med, det är en dag som vilken som helst. Mål och planer sätter man upp när som helst under året, sannolikheten man håller sig till planerna är större om man inte inbillar sig att det sker någon magisk nystart varje nyår. Mål måste man jobba för att nå, det sker inte av sig själv.

  • Aspie

    Jag har ett konkret mål och det är att minska mitt maniska handlande av filmer och samlarprylar. Jag får köpa en sak i månaden från och med nu. (Till skillnad från tidigare då jag kunde köpa 15 filmer och/eller andra prylar jag samlar på...)

  • Aniiee

    Avlade ett nyårslöfte för 10 år sen: Inga fler nyårslöften.

    Hållit det alla år nu.....


    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • nozpa

    Brukar ha årstidsmål. T ex i slutet på sommaren bestämmer jag vad jag ska uppnå nästa sommar. Samma med höst, vinter och vår.

    Nyårslöften har jag inte haft sedan jag var typ 12.

Svar på tråden Nytt år nya löften och mål eller?